גדולי הדור במכתב מיוחד: "היכול להתפלל באוויר הפתוח ראוי לעשות כך"

    אסתי פלד No Comments on גדולי הדור במכתב מיוחד: "היכול להתפלל באוויר הפתוח ראוי לעשות כך"

    גדולי הדור, מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי במכתב חיזוק מיוחד ובו הוראות של הרופאים לקראת יום הכיפורים והחגים שבפתח. גדולי הדור מורים על פתיחת בתי הכנסת ביום הכיפורים אך חובה לשמור על כללי הבריאות ללא פשרות. בחג הסוכות אין לארח ואין להתארח | המכתב המלא

    צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת יום הכיפורים והחגים שבפתח, היום (שישי) מתפרסם ביתד מכתב חיזוק והוראות לציבור ממרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, בחתימת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, עם מסמך הנחיות פרטניות מהרופאים ד"ר אוריאל לוינגר וד"ר משולם הרט לקראת הסגר: "לצערינו יש כאלו שקשה להם לקיים כל אמצעי הזהירות וזה גורם שמזלזלין בזה, וכידוע שהיו הרבה שנפגעו קשה ר"ל".

    במכתב המיוחד קוראים גדולי הדור "חובה גדולה להיזהר על פי כללי הזהירות שקבעו, אף שקשה לקיים את כל הכללים, הרי זה ניסיון מן השמים, ויש חיוב גדול לעמוד בניסיון זה, כי בנפשנו הוא".

    גדולי הדור מבקשים במכתב, "מצוה גדולה על כל א' וא' להשרות אוירה נעימה בביתו ובמשפחתו".

    גדולי ישראל קוראים שלא לסגור את בתי הכנסת אך יחד עם זאת מבהירים הרופאים על דגעת גדולי הדור, כי "היכול להתפלל באוויר הפתוח ראוי לעשות כך תוך שמירת מרחק. בתפילות בית כנסת יש לשמור על הכללים עם מסיכה על הפה ועל האף תוך שמירת המרחק הנדרש".

    על חג הסוכות קובעים, "בימי חג הסוכות בשום פנים ואופן אין לארח ואין להתארח".



    0 תגובות