גנץ: "כשמפגינים ומתפללים יגלו הבנה אלו לאלו – שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף"

    איתי גדסי 1 Comment on גנץ: "כשמפגינים ומתפללים יגלו הבנה אלו לאלו – שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף"

    גנץ בהצהרה לתקשורת: "זה לא מאבק בין מתפללים למפגינים. זה לא נגיף שתוקף רק חרדים או ערבים. זה לא קשור לימין או שמאל. כשמפגין יגלה הבנה למתפלל, ומתפלל יגלה הבנה למפגין שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת, על רקע כניסתה של המדינה לסגר הדוק יותר בשל נתוני התחלואה הגבוהים בקורונה בישראל.

    "אנחנו נמצאים במשבר מהקשים שידענו", פתח השר גנץ בדבריו. "יש לנו שיעורי נדבקים וחולים מהגבוהים בעולם. יש לנו יותר מובטלים מבמשברים הכלכליים הקשים שעברנו. ובכל יום מתווספים עשרות שמות למניין הקורבנות. אנחנו נאבקים על חייהם של אזרחי ישראל – ואני מסרב להיגרר לפופוליזם, לאובססיות ולציניות ומתמקד רק בדבר אחד: בלהציל חיים. בלהציל חברה".

    "לא תמצאו ולא שיקול אחד מבין שיקוליי שאינו טובת אזרחי ישראל ובריאותם. אנחנו בשעת חירום לאומית. עת צרה היא לישראל! זה לא מאבק בין מתפללים למפגינים. זה לא נגיף שתוקף רק חרדים או ערבים. זה לא קשור לימין או שמאל. כשמפגין יגלה הבנה למתפלל, ומתפלל יגלה הבנה למפגין שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף. כי בארבעים שנותיי בצבא למדתי שכך, באחדות ובשיתוף פעולה, מכריעים מערכה", הוסיף השר.

    עוד הוסיף גנץ "אני אומר לכם זו מלחמה על החיים שלנו, על החיים שלכם, של הוריכם ושל ילדיכם. אסור שהשיסוי שמובילים בעלי אינטרס בין חלקי העם יביא לתבוסה במלחמה הזו. אזרחים יקרים, צריך לומר בכנות – ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי ורחבה מדי, ההחלטה להעביר את מערך קטיעת שרשרת ההדבקה לצבא הגיעה מאוחר מדי".

    "כל זה פחות חשוב כעת", ציין שר הביטחון "מה שנדרש בעת הזו זה לעשות מעשה. יש לנו צוותי רפואה מסורים שעושים עבודה נהדרת ושקרובים לקצה יכולת הקיבולת שלהם, משטרה וצבא שבמקביל לפעולות השוטפות עובדים יום ולילה מול הרשויות והאוכלוסייה האזרחית".

    לדברי גנץ "יש לנו אנשי שלטון החוק, פקידי אוצר ואנשי ציבור מסורים – שמסייעים לנו ואנחנו חייבים להיות קשובים אליהם. אבל כדי לנצח את הקורונה, צריך להתמקד בהורדת התחלואה ותוך כדי שאנחנו שמנצחים את הקורונה נפעל גם לחסל את נגיף השנאה המחלחל לקרבנו".

    "את כל המריבות והספינים צריך לשמור לזמן אחר. צריך פשוט להתאפק ולהתגייס. עם ישראל יכול לנצח כל נגיף כמו שהוא יכול להביס כל אויב – אבל לא נוכל לעשות זאת כשבתוכנו מחרחרי ריב ומדון ומומחי פלגנות שמחבלים במאמצים האלו. לא נוכל לעשות זאת, כשיש פוליטיקאים ואנשי ציבור שקוראים שלא להשמע להוראות, שמוכנים לסכן חיי אדם למען רווח אישי צר".

    "אני לא מכיר דרך אחרת לנצח בלי אחריות משותפת שמחייבת אותנו בדוגמא אישית מהמעלה הראשונה, וכן גם ויתורים, כל אחד בעולם הערכים שלו. מי שייצא להפגין ועלול לסכן אחרים במחלה ומוות – שיבחר להפגין ליד ביתו. מי שייצא להתפלל ועלול לסכן אחרים במחלה או מוות – שיבחר להתפלל בביתו".

    "למפגינים, שאת זכות המחאה שלהם אנחנו נאלצים לשבש זמנית, אני מבקש להגיד – אני מאמין בזכותכם למחות, עשיתי ואעשה הכל כדי להגן עליה. אני מבטיח לכם שאתם תחזרו להפגין. לשומרי המסורת שאנחנו סוגרים בפניהם את שערי בתי הכנסת אני מבקש לומר – הישמרו לנפשותיכם מאוד. פיקוח נפש דוחה הכל. הכל! נוכל לחזור לבתי הכנסת –  גם אני – כאשר בעזרת השם נשתלט על המגיפה".

    "אנחנו בימים נוראיים תרתי משמע – ליבי יוצא אל מאות האלפים שאיבדו את מקום עבודתם, למבוגרים שסובלים מבדידות. ואני מצטער וכואב, מאד, על כל מי שנפגע בריאותית, כלכלית או חברתית. אבל בעת הזו מנהיגות צריכה לקבל הכרעות קשות כדי שנוכל להתחבק שוב, לשוב לבריאות, לשוב להתפרנס בכבוד לשוב ולהיות אחד עם השני".

    "כשר הביטחון של מדינת ישראל, לצד פעילותי המתמשכת והרציפה אל מול האתגרים הביטחוניים וכמנהיג לאומי – אני מחויב לשמור על חייכם גם במלחמה הזו ומבטיח שננצח אותה. זה לא יהיה קל, יהיו עוד מהמורות בדרך- אבל אנחנו ננצח".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין ויכוח בין מפגינים למתפללים. אלא יש הפצת שנאה מכוונת על ידי פוליטיקקים שכביכול מייצגים את המתפללים לפוליטיקקים שכביכול מייצגים את המפגינים