רא"ע בני ברק בראיון: "אצלנו החמ"ל המפותח בארץ; הממשלה חשבה שהיא תתנהל לבד וטעתה"

    אפרים דוד 1 Comment on רא"ע בני ברק בראיון: "אצלנו החמ"ל המפותח בארץ; הממשלה חשבה שהיא תתנהל לבד וטעתה"

    לא כך צפה ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין את שנת תש"פ, לא רק הוא אלא העולם כולו ועכשיו הוא בא לדבר על הכל | על האנדרלמוסיה בתחילה: "בסוף כולם הבינו שחייבים פרוייקטור" | על אורח החיים: "בשגרה זו דרך החיים הטובה ביותר – מול הקורונה קצת בעייתי; אנחנו נזהרים" | על המכתב לנתניהו והביקור של גנץ: "אין קשר" | וגם, מהן השאיפות הפוליטיות שלו? • צפו

    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הראיון המלא • צפו

    רגע לאחר שפתחנו את שנת תשפ"א, ביקשנו מראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין לבוא לראיון סיכום תש"פ באולפני "קול חי". אין ספק שהקורונה, הנגיף הסיני שהתפשט בעולם, פגעה בבני ברק. ההתמודדות של קברניטי העירייה לא תמיד היתה מובנת, אבל כעת, עמוק בתוך הגל השני, רובינשטיין טוען: "היום כולם מבינים שצדקנו בהתנהלות שלנו".

    אני מבקש מראש העיר להחזיר אותנו לנקודה שבה הוא מבין שיש פה נגיף גדול על המערכת והוא חייב סיוע נוסף מבחוץ. "דיברו על זה שיש נגיף בסין. אף אחד לא חלם שזה יגיע לארץ ישראל. היתה את האוניה ביפן והכל היה נשמע רחוק. כשזה הגיע לכאן אף אחד לא חלם שנקבל את זה במכה כה גדושה. בני ברק במספר המטרים לנפש היא אחת הערים הצפופות בעולם. אנשים גרים בדירות של 70 מ"ר עם למעלה מעשרה נפשות. אנחנו בדרך כלל שמחים וגאים בצורת החיים שלנו. גם הלמ"ס פרסמה שבבני ברק איכות החיים, שמחת החיים ותוחלת החיים היא הכי גבוהה. אבל לצערנו מול נגיף הקורונה, זה היה בעייתי. אנחנו מתפללים ומבקשים מהקב"ה שיתן לנו סיעתא דשמיא להתמודד בצורה טובה. כשהבאתי את רוני נומה הרבה הרימו גבה והיו ציניקנים שאמרו 'מי ראש העיר? אתה? נומה?' והביטו עלי בצורה משונה כי אף אחד לא עשה את זה. אבל עכשיו, חודשים לאחר התפרצות הקורונה, כולם הבינו שצריך פרוייקטור. אני הבאתי את נומה בתור פרוייקטור", אומר רובינשטיין.

    "אנחנו לומדים מהקורונה את האפסיות של הבנאדם", מבקש רובינשטיין להפנות מבט אל המשמעות של התפשטות הנגיף, "יש טיסות לחלל וטכנולוגיה מפותחת אבל לא יודעים להתמודד עם נגיף שאינו נראה. בע"ה יצליחו להשיג חיסון אבל עד אז אנחנו צריכים להבין שיש מנהיג לבירה והוא הקב"ה. אין לנו מה לעוף על עצמנו. הקב"ה מראה לנו שצריך להתפלל אליו, לעשות מצוות ואז תגיע ישועה".

    ראש העיר בראיון

    הוא מספר על הרגעים בהם נראה היה שהכל לא ברור: "היה כאוס בהתחלה. הקשר בין השלטון המרכזי למונציפיאלי, לא רק בבני ברק ולא רק מול המגזר החרדי, לא היה כל כך טוב. השלטון המרכזי חשב שהוא יכול להשתלט על העסק הזה אבל בנושא הזה הוא לא צדק. צריך לדבר עם התושבים, צריך לייצר אמון. למשל, כולנו יודעים שמי שמקבל החלטות בעיר שלנו זה גדולי התורה אז אנחנו הראשונים בבני ברק שהתפללו במרפסות בגלל שככה גדולי התורה החליטו, עוד לא לפני שאמרו לסגור את בתי הכנסת".

    רובינשטיין מתפאר בחמ"ל העירוני שהוקם עם תחילתו של הגל הראשון: "לנו יש את החמ"ל הכי מפותח בארץ. שרים וראשי המדינה באים לראות כיצד הוא מתנהל. יש לנו מערכת הסברה שאין לאף אחד. אבל בסיכומו של יום, אם יש אמון בין הציבור לשלטון אז הדברים טובים יותר", הוא סבור. "כשיש החלטות שמשתנות כל רגע שמחליטים לסגור מסעדות ואז יש לובי ומשנים את ההחלטה כנ"ל בחדרי כושר ותחומים נוספים, האמון של הציבור יורד. מקדם ההדבקה בבתי כנסת הוא אחד מהנמוכים. הכי גבוה זה משפחות גרעיניות, מקום שני אלו השמחות והחתונות".

    לפני כחודש, כשניסו להעביר החלטה כי יוטל סגר רק על ערים אדומות, כשערים חרדיות רבות היו ברשימה, נלחמו בכך ראשי הערים החרדיות ושלחו מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו. רובינשטיין נחשב אז לאחד מיוזמי המכתב ואף קיבל בלשכתו באותו היום את יריביו של נתניהו – יו"ר "כחול לבן" שר הביטחון בני גנץ ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ עפר שלח. רובינשטיין טוען כי הביקורים לא תוכננו כחלק מהזעם על נתניהו: "ח"כ עפר שלח כבר כמה ימים קודם ביקש לבוא. אני רוצה להזכיר שהוא היה גם בגל הראשון של הקורונה, אז הייתי בבידוד ולא פגשתי אותו", אומר ומסביר רובינשטיין: "אני רציתי שהוא יבוא כי יש לנו צרכים נוספים כדוגמת המאבק הרציני על המטרו. הוא יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ואנחנו רוצים לרתום את ועדות הכנסת למאבק הזה".

    השרים גנץ ושי עם ראש העיר רובינשטיין

    אבשלום ששוני, פלאש 90

    הוא מסביר את הבעייתיות בתכנון המטרו: "יש דבר נורא ואיום והתנהלות שערורייתית. מוציאים את בני ברק מכל הרכבת התחתית שהולכת להיות בגוש דן ואפילו מעבר, רק לבני ברק לא. אנחנו 210 אלף תושבים, צרכני תחבורה ציבורית הכי גדולים בארץ, לא זכאים למטרו. בתל אביב יש לכל 1,000 אנשים כ-600 כלי רכב. בבני ברק יש 100 בלבד. למה זה קורה? כי מחינו נגד הכוונה לעבוד בשבת בתוואי הרכבת הקלה בז'בוטינסקי. זו נקמה מכוונת. אמרתי לזאב בילסקי, הילדים שלך יסעו לירושלים לעליה לרגל ברכבות ואצלנו יסעו באוטובוסים מקרטעים. לילדים שלנו לא מגיע לנסוע בצורה נורמאלית? אומרים שפוליטיקאים קומבינטורים אבל פה זה הפקידים שמנהלים את המדינה. פוליטיקאים לא מצליחים להשתלט על מהפקידים. היינו בכנסת וחברי כנסת מהמון מפלגות מגויסים למאבק".

    אני משיב את רובינשטיין לעניין הפגישה עם גנץ ביום שליחת המכתב לנתניהו והוא אומר: "את גנץ טרטרנו. הוא היה מוזמן. הוא איש משמעותי. פיקוד העורף נמצא אצלנו והוא שר הביטחון, הוא ראש הממשלה החליפי וחשוב לנו שהוא יגיע. הוא הרים טלפון ואמר שיגיע וקיבלנו אותו".

    במהלך התקופה האחרונה, התבקש רובינשטיין לראיונות רבים בכלי התקשורת הכללית כראש העיר החרדית הגדולה ביותר וכמי שמייצג את המגזר. "ב"ה הייתי צריך לייצג את הציבור אני מקווה שייצגתי נאמנה. העברנו מסרים נכונים. הציבור שלנו ציבור איכותי. הקורונה כמה שהיא גרועה היא חיברה את עם ישראל. הבינו פה בקורונה שמי שקודח בספינה אז לא רק יושבי החדר ניזוקים אלא כל הספינה. אנחנו עם אחד בארץ קדושה שהקב"ה נותן לנו מתנה. אנחנו צריכים לשמור זה על זה".

    רובינשטיין התייחס לאירוע המצער של קריסת העץ בעיר. "אנחנו בודקים את האירוע הזה. זהו אירוע נורא ואיום. דיברתי מספר פעמים עם חמיה של האשה שנפצעה. זה נושא שהוא מטופל. אנחנו בודקים כל הזמן".

    לסיום, כשנשאל על שאיפותיו הפוליטיות, השיב: "אני רוצה לעשות מה שינחו אותי מורי ורבותיי. השאיפה שלי היא לעשות את רצון בוראי. האורים ותומים שלי זה גדולי ישראל. מה שיגידו לי אני אעשה ואבקש את ברכתם".

    הערת מערכת: הראיון צולם ביום רביעי האחרון. 



    1 תגובות

    מיין תגובות