- רדיו קול חי - -

למרות הבידוד: מיקי לוי הודיע כי יגיע להצבעה; יזהר שי מאיים להתפטר

במהלך ישיבת הממשלה הלילה (חמישי) שהצביעה על הטחת הסגר ההדוק, התגלעו מספר חילוקי דעות על סגירת המגזר העסקי במיוחד. שר התיירות אסף זמיר הצביע נגד התקנות שמגבילות התקהלות לאור המגבלה של יציאה עד 1 ק"מ מהבית והתקהלות עד 20 איש

שר האוצר ישראל כ"ץ ועמיר פרץ הצביעו נגד החוק הסגר שמורה על סגירה כמעט מלאה של המשק הישראלי ובתוך כך פגיעה קשה במגזר העסקי והעצמאים בישראל. השרים איציק שמולי, אורית פרקש ויזהר שי הצביעו נגד בכל ההצבעות. בנוסף השר יזהר שי איים להתפטר מהממשלה לאור סגירת המגזר העסקי המנוגד לחוות הדעת של אנשי המקצוע.

בתוף כך, כוונה להפר הנחיות בריאות גם בקרב נבחרי הציבור. למרות שהוא שוהה בבידוד, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד-תל״ם) הודיע למזכירות הכנסת כי בכוונתו להגיע להצבעה (במתחם מיוחד) כנגד ההחלטה להטיל סגר הרמטי הכולל את המגזר הפרטי ללא החרגות והתאמות.

ח"כ לוי תקף את ההחלטה ואמר: "מדובר בהחלטה חסרת אחריות שנודף ממנה ריח של שיקולים פוליטיים ציניים. סגירת המשק הרמטית בניגוד להמלצות גורמי המקצוע תרסק את הכלכלה הישראלית, ותיצור כאוס שלא ידענו כמותו".

ח"כ איילת שקד תקפה את ההחלטה לסגירת כמעט עלל העסקים בישראל: "ממשלת ישראל קיבלה אתמול החלטה הרסנית וחסרת הגיון. שרים בכירים ובכירי האוצר עומדים משתהים מול החידלון והפארסה. לכולם ברור שצריך להשאיר את ענפי התעשייה והבנייה וכן 30 אחוז מהמגזר הפרטי עובד. אבל בגלל ההפגנות הם שולחים מאות אלפי אנשים למעגל האבטלה ומרסקים את הכלכלה. נצטרך להכניס הגיון ולשנות את התקנות בועדת חוקה".