דרעי: "בפגישה אצל מרן הועלתה אופציית הפרישה מהממשלה"

    אסתי פלד No Comments on דרעי: "בפגישה אצל מרן הועלתה אופציית הפרישה מהממשלה"

    יו"ר ש"ס אריה דרעי בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' ממליץ להתפלל בחוץ ביו"כ, "אני כך אנהג" ומבהיר, "מי שמכריע האם לסגור בתי כנסת או לא זה גדו"י". וההתייעצות עם מרן חכם שלום: "בערב אני יחזור אליו ויקבל ממנו את ההנחייה הסופית כיצד לפעול ולהצביע"

    צילום: פלאש 90
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת ההחלטה הדרמטית בקבינט האם ללכת לסגר מלא כולל הגבלות על תפילות יום כיפור בבתי הכנסת, יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והסביר כי באמת המצב קשה מאוד, אני מתפלל כל יום להקב"ה אמר דרעי והוסיף, "המצב המדוייק הוא שיש כל יום אלפי חולים חדשים, מספר המתים ומספר החולים קשה ממריא".

    דרעי עדכן כי "ראינו בקבינט נתונים קשים, שמענו מהרופאים הבכירים תחזיות מפחידות ביותר. הם הראו לנו גרפים ונתונים קשים לצפייה. היו הרבה מאוד חולים שהגיעו לביהכנ"ס בראש השנה, הם לא ידעו שהם חולים אבל הם הצליחו להדביק רבים תוך כדי התפילות".

    השר דרעי דיבר ישירות לציבור ושיתף בנתונים הקשים, "המידע שיש בידי לא נותן לי מנוחה, אני לא נרדם בגלל זה בלילות. אני רק נותן עצה לכל המאזינים: כל מי שיכול להתפלל ביו"כ בחוץ, אני ממליץ לו להתפלל בחוץ. מי שמכריע האם לסגור בתי כנסת או לא זה גדו"י".

    דרעי המעיט מיכולתו להשפיע על החלטת הממשלה בעניין ואמר, "אני רק אצבע אחת בממשלה" דרעי תקף את ההפגנות המופקרות בשמאל, "אני לא משווה חלילה בין תפילות להפגנות, אבל איך אפשר להסביר לציבור שיש סגר מלא, בזמן שרואים אנשים חוגגים בחוף הים ועושים סעודות בצפיפות בבלפור" שאל דרעי.

    יחד עם הביקורת הבהיר השר דרעי כי "לפני הממשלה ולפני המדינה, יש פה פיקוח נפש שדוחה הכל. אנחנו צריכים להסתכל על עצמינו איך אנחנו דואגים לבריאות שלנו".

    דרעי סיפר בריאיון, "הייתי בצהריים אצל נשיא המועצת הגר"ש כהן, הצגתי לו את כל האופציות שדנו בקבינט. סיכמנו שבערב אני יחזור אליו ויקבל ממנו את ההנחייה הסופית כיצד לפעול ולהצביע. דבר אחד אני יכול להודיע: אני יתפלל ביום כיפור בחוץ".

    דרעי הטיל פצצה בריאיון, "אני יכול לחשוף לך שבמהלך הדיון אצל נשיא המועצת הגר"ש כהן, גם נושא פרישה מהממשלה היה על השולחן. כל הבכירים מבינים את החשיבות של יו"כ. תזכור שליד השולחן יושבים אנשים עם כיפה: בן שבת, אדלשטיין ומנדלבליט. יכול להיות שימשיכו ביו״כ את אותו מתווה שהיינו בו בחג ראש השנה".

    בסיום הריאיון אמר דרעי, "הייתי בטוח שנוכל לסחוב את הסגר לאחרי חגי תשרי, אבל המספרים מדברים בעד עצמם. ההצעה של עוצר חירום לאומי הייתה במהלך הבוקר, אבל יש התנגדות קשה ביותר של האוצר. בנתיים זה ירד מהפרק. אני לא מחלק ציונים לרוני גמזו" אמר השר דרעי.



    0 תגובות