אושר: גופים ציבוריים יחויבו לקבל פניות באמצעות הפקס

    איתי גדסי No Comments on אושר: גופים ציבוריים יחויבו לקבל פניות באמצעות הפקס

    הצעת החוק של ח"כ מיכאל מלכיאלי אושרה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, על פי ההצעה, גופים ציבוריים יחויבו לקבל פניות באמצעות הפקס, דבר שיעזור בעיקר למגזר החרדי והאוכלוסייה הבוגרת מול הרשויות שאינם משתמשים באינטרנט

    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשורה למגזר החרדי ולאכלוסייה המבוגרת שאיננה עושה שימוש במייל: מליאת הכנסת אישרה כעת בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שיזם יו"ר סיעת ש"ס חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, המבקשת לחייב גופים ציבוריים לאפשר פנייה באמצעות הפקס.

    הצעת החוק נועדה להתמודד עם המצב החדש לפיו גופים ציבוריים חויבו לאפשר פנייה גם באמצעות המייל. חלק מהגופים ניצלו את המצב שנוצר ומנעו אפשרות של פנייה באמצעות הפקס.

    מצב זה הוביל לכך שרבים במגזר החרדי המתנזרים משירותי האינטרנט או אזרחים ותיקים ואוכלוסיות מיוחדות שאין להם גישה לאינטרנט לא יכלו לפנות לגופים הללו לקבלת שירות או הגשת תלונה.

    "כוונת המחוקק בחקיקת החוק היתה להוסיף על אמצעי הקשר הקיימים בפנייה לגוף ציבורי ולא לגרוע מהם. עם זאת, בעקבות פניות שקיבלו יוזמי הצעת החוק, התברר כי ישנם גופים ציבוריים שהפסיקו את האפשרות לפנות אליהם באמצעות הפקס, והפנייה אליהם היא באמצעות מייל היינו אמצעי קשר דיגיטליים בלבד".

    "החלטתם של אותם גופים ציבוריים, לא הביאה בחשבון כי יש ציבורים שאמצעי הקשר הנוח או הזמין להם אינו בהכרח אמצעי קשר דיגיטלי, למשל, אנשים עם מוגבלות, אזרחים ותיקים, עולים חדשים, וציבור שמתוך בחירה אינו מחובר לרשת האינטרנט, ועוד. לפיכך, מוצע בזאת להבהיר שהפנייה לפי החוק באמצעי קשר דיגיטליים היא בנוסף לפנייה באמצעי קשר אחרים, כגון במכתב או בפקס. כמו"כ מוצע לקבוע שהתיקון המוצע יחול ביום תחילתו של החוק" נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

    יו"ר סיעת ש"ס חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי אמר לאחר אישור החוק: "השליחות שלנו בכנסת היא לדאוג לציבור המתנזר בהוראות רבותיו מהאינטרנט והחלשים בחברה הישראלית שאין להם גישה לכלים מתקדמים ונאלצים לוותר על הזכויות שלהם. הצעת החוק באה לפתור את המצוקה שלהם ולמנוע מצב שאוכלוסיות מסוימות מודרות מפנייה לגופים ציבוריים".



    0 תגובות