בנו של נשיא ברזיל: "הסכמי השלום מקרבים את העברת השגרירות לי-ם"

    איתי גדסי No Comments on בנו של נשיא ברזיל: "הסכמי השלום מקרבים את העברת השגרירות לי-ם"

    ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי חתמו על הסכם שיתוף פעולה, במעמד יו"ר הכנסת ובנו של נשיא ברזיל אדוארדו בולסונארו

    צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשות ח"כ צבי האוזר, וועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי, בראשות אדוארדו בולסונרו, חתמו היום (שלישי) על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה.

    מדובר בהסכם הראשון הנחתם בין בית הנבחרים הברזילאי לבין כנסת ישראל וטקס החתימה התקיים במקביל בכנסת ובשגרירות ישראל בברזיל.

    בכנסת כיבדו בנוכחותם את המעמד יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש, יו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-ברזיל, ח"כ עוזי דיין, נציגי שגרירות ברזיל בישראל וכן יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר אשר חתם על ההצהרה.

    בשגרירות ישראל בברזיל נכח צוות השגרירות, בראשות שגרירי ישראל ברזיל יוסי שלי, וכן אדוארדו בולסונרו, יו"ר וועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי, אשר חתם על ההצהרה לשיתוף פעולה במקביל.

    יו"ר הכנסת, ח"כ לוין, אמר בנאומו: "בכ"ט בנובמבר 1947, הדיפלומט הברזילאי אוסוולדו ארניה ישב בראש מושב היסטורי של האו"ם, והצביע באותו היום בעד הקמת מדינת ישראל – מדינת העם היהודי. מעל שבעים שנה חלפו, ואפשר לומר מעבר לכל ספק כי הקשרים בין ברזיל וישראל חזקים מתמיד".

    עוד הוסיף, "לפני פחות משנה הובלת ביקור של הוועדה שלך לישראל ובו עשית דבר חשוב – פתחת לשכת סחר ברזילאית בירושלים. לא ניתן להתעלם מהכרה זו בירושלים כבירתם הנצחית של מדינת ישראל והעם היהודי, ואני מקווה שבביקורך הבא תהיה לנו הזכות לחנוך את שגרירות ברזיל כאן בירושלים".

    בסיום דבריו אמר לוין, "הקשרים בין ישראל וברזיל העמיקו מאוד בשנים האחרונות. שיתופי הפעולה בין המדינות התחזקו בכל התחומים – ביטחון, דיפלומטיה, כלכלה ותרבות. כיו"ר הכנסת, אני אבטיח כי למרות הריחוק הפיזי בינינו, נפעל לקירוב לבבות בין העמים, ולחיזוק הקשרים בין הפרלמנטים".

    אדוארדו בולסונרו, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים הברזילאי, אמר בנאומו: "אף שאני לא רגיל לדבר באנגלית, אני חש בנוח כי אני בין חברים, וזהו אינו סתם נייר אלא הסכם בין חברים".

    עוד סיפר "יחד עם אבי ואחיי, הגענו לביקור בישראל ב-2016, וגילינו מדינה נפלאה, בניגוד לכל מה שראינו עליה בתקשורת כאן בברזיל, והתאהבנו בה מאז".

    בולסונארו הבן הוסיף, "יום אחד בקרוב ישראל תוכר, כפי שמגיע לה, כדמוקרטיה אשר מביאה שלום למזרח התיכון. בהקשר זה אני מבקש לברך אתכם על שני הסכמי השלום שחתמם לאחרונה, עם איחוד האמירויות ועם בחריין, ואין ספק כי הסכמים שכאלה מקרבים את המועד שנעביר את השגרירות שלנו לירושלים".

    בולסונארו ציין, "פתחנו את משרד הסחר הברזילאי בירושלים בעת שהיה לי הכבוד להוביל ביקור של הוועדה בראשותי בישראל. אני מאמין שעוד במהלך כהונתו של הנשיא ז'איר בולסנרו נעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים, אולי בחודש נובמבר, כדי לציין את פעילותו של אוסוולדו ארנייה, לטובת מדינת ישראל, בנובמבר 1947".

    בסיום דבריו אמר בולסונארו, "תמיד אזכור את הגעתו של ראש הממשלה נתניהו לטקס ההשבעה של אבי, הנשיא ז'איר בולסונרו, ותמיד אזכור שממשלת ישראל עזרה לעם הברזילאי בעת קשה, ושלחה את חיילי צה"ל לסייע למשפחות הנזקקות. אני גאה להיות החותם של שיתוף הפעולה הראשון בין הפרלמנטים שלנו".



    0 תגובות