בקריאה ראשונה: אושרה התוכנית הכלכלית שתסייע לעסקים ולשכירים

    איתי גדסי No Comments on בקריאה ראשונה: אושרה התוכנית הכלכלית שתסייע לעסקים ולשכירים

    בין ההצעות בחוק: מענק לעסקים שלא יפטרו את העובדי, פטור מארנונה לעסקים, ומענק סיוע לעסקים שפעילותם ירדה ביותר מ-25%

    עסקים סגורים בסגר צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי בשל משבר הקורונה. 14 תמכו בהצעה והיא הועברה לדיון בוועדת הכספים.

    התוכנית מגיעה על רקע הסגר שהוטל על ישראל בערב חג ראש השנה והקשיים הצפויים לעסקים, לעצמאים ולשכירים בישראל. בהצעת חוק זו מוצעים תיקונים והתאמות בחוק התכנית לסיוע כלכלי שנועדו להקל את התנאים לקבלת המענק המשולם לעסקים בעד החודשים שבהם נפגעו עוסקים בשל ההגבלות הנוספות שהוטלו.

    הצעת החוק:

    במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר יוענק מענק הסיוע החל מפגיעה בגובה 25% במחזור העסקאות של בעל העסק ביחס לתקופה המקבילה טרום התפרצות הנגיף.

    יועברו מקדמות על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר, בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר. גובה המקדמה יתבסס על סכום המענק ששולם בפעימות הקודמות. סכום המקדמה יופחת בהמשך מסכום הזכאות הסופי שיקבע לחודשים ספטמבר ואוקטובר.

    יוענק מענק חד-פעמי בעד המשך העסקתם של עובדים בחודשים ספטמבר ואוקטובר. עוסק יהיה זכאי למענק אם מחזור לא עולה על 400 מליון ש"ח ומחזור עסקאותיו בתקופת הזכאות ירד ב-25% ומעלה מהתקופה אשתקד. עוסק כאמור יהיה זכאי למענק בסכום השווה למכפלה של 5,000 ש״ח במספר העובדים המזכים.

    פטור מלא מתשלום הארנונה, במימון המדינה, יתאפשר כבר מירידה של 25% במחזורי העסקאות. זאת לחודשים ספטמבר-אוקטובר.

    דחייה במועד ממנו יחול מנגנון ההפחתה בדמי האבטלה, כך שרף הירידה ייבדק רק החל מה-16.10.20 וההפחתה תדחה בשלב זה.

     



    0 תגובות