אוחנה הציג חוו"ד חיצונית; היועמ"ש ונציגי כחול לבן הפסיקו את הדיון

    ישראל רובין No Comments on אוחנה הציג חוו"ד חיצונית; היועמ"ש ונציגי כחול לבן הפסיקו את הדיון

    היועמ"ש מנדלבליט ונציגי כחול לבן בקבינט הקורונה התנגדו בתוקף ליוזמתו של השר אוחנה שהציג חוו"ד משפטית חיצונית בנוגע להגבלת ההפגנות, ודרשו להפסיק את הדיון עד שדרישתו של אוחנה תוסר

    צילום: תומר נויברג / Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור אמירותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, כי הח"כים והשרים אינם יכולים לדון בהגבלות על ההפגנות, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה הגיע לישיבת קבינט הקורונה מצויד בחוות דעת של ד"ר אביעד בקשי ועו"ד דוד פטר מפורום קהלת, ולפיה הממשלה היא הפורום היחיד המתאים לדון בנושא. אוחנה אף דרש לצרף את יועציו המשפטיים שהוזכרו, לדיון ועדת השרים.

    אולם היוזמה נתקלה בהתנגדותם הנחרצת של היועמ"ש אביחי מנדלבליט ושל נציגי כחול לבן שאף דרשו שלא לקיים את הדיון עקב הדרישה ועד שתוסר.

    במכתב שכתב היועמ"ש ד"ר מנדלבליט למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, כתב מנדלבליט "אבקשך להודיע כי אני מתנגד בתוקף להשתתפותו של גורם משפטי חיצוני בדיון. הכוונה להזמינו לישיבת הממשלה היא פרובוקטיבית ומיותרת ואין בה כדי לקדם בכהוא זה את טובת העניין, אלא להיפך – יש בדבר כדי להכשיל את ועדת השרים בעבודתה".

    בכחול לבן מסרו כי "‏כחול לבן התנגדה נחרצות לניסיונו הפסול של השר אוחנה לכפות השתתפות יועץ משפטי חיצוני בקבינט הקורונה ולהפיץ חוות דעת חלופית לזו של היועץ המשפטי לממשלה. הבהרנו לפני הישיבה, כי הקבינט יתחיל רק ברגע שיופסקו ניסיונות הטריקים והשטיקים וקבינט הקורונה יוכל לשוב ולהתרכז בטובת הציבור".

    לדבריהם "‏לממשלת ישראל יש רק ייעוץ משפטי אחד מוסמך. לא נאפשר פוליטיזציה של עבודת הדרג המקצועי בממשלה. טוב שהליכוד משך בסופו של דבר את חוות הדעת החיצונית המיותרת שמערערת את הגורמים המוסמכים".

    השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה הגיב ואמר כי "היועץ המשפטי לממשלה, שלא מסוגל היה לקבל כי השרים ישמעו חוו"ד השונה מעמדתו, גייס את מפלגת כחולבן אשר ניצלו את כוחם הפריטטי לבטל את ישיבת קבינט הקורונה, שאמורות להתקבל בו החלטות חשובות לטובת הציבור, אם השרים ישמעו ויראו את חווה"ד של בקשי".

    עוד הוסיף אוחנה: "בממשלה ניתן לשמוע מומחים שונים מתחום הרפואה גם כשהם חלוקים אלה על אלה. ניתן לשמוע מומחים מתחום הביטחון גם כשהם חלוקים אלה על אלה. ניתן לשמוע מומחים מתחום הכלכלה גם כשהם חלוקים אלה על אלה. אבל רק בנושא המשפטי יש מונרכיה של היועץ המשפטי לממשלה שהוא ואין בלתו רשאי להביע את דעתו המשפטית בפני שרי הממשלה. עד כדי כך כחולבן ממושמעים ליועמ"ש, שהיו מוכנים לבטל דיון משמעותי בקבינט הקורונה, לדרישתו של היועץ".



    0 תגובות