פרוצדורה חדשנית לטיפול בהשמנת יתר

    עפר גדנקן No Comments on פרוצדורה חדשנית לטיפול בהשמנת יתר

    טכניקה פורצת דרך באסותא מאפשרת לרופא להחדיר צינור דק וגמיש דרך הפה, לתפור את רירית הקיבה ולשנות את צורתה לשרוול צר. התוצאה: תחושת שובע, ירידה במשקל וירידה במחלות כמו סוכרת ויתר לחץ דם

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמחצית מהישראלים סובלים מעודף משקל ובשנים האחרונות השמנת יתר אף הוגדרה כמחלה על ידי ההסתדרות הרפואית בישראל. ההשמנה גוררת בעקבותיה תופעות כמו סוכרת, יתר לחץ דם, יתר שומנים בדם וסרטן מסוגים שונים, ואף נחשבת לגורם התמותה החמישי בעולם. רבים מנסים דיאטות רבות, אך נכשלים או עולים שוב במשקל כעבור זמן. עד לאחרונה, האפשרויות שעמדו בפני מטופלים כללו מספר סוגים של ניתוחי קיצור קיבה. טכניקה חדשנית מספקת כעת חלופה איכותית, ללא צורך בניתוח.

    אנדוסקופיה בריאטרית מתבצעת דרך הפה, ללא פתיחה של הבטן, על ידי רופא מומחה בגסטרואנטרולוגיה שבמהלך הפרוצדורה מצר את היקפיה של הקיבה. ההליך הרפואי מבוצע ללא חתכים והתוצאה דומה לזו של הקטנת הקיבה בניתוח: הגעה מהירה יותר לתחושת שובע, ועקב כך צריכה פחותה של מזון ובעיקר של סוכרים ושומנים.

    בשונה מניתוח, הכרוך לעיתים בתופעות לוואי, דליפות וסיבוכים, האנדוסקופיה הבריאטרית נחשבת לפעולה פשוטה יותר ובעלת סיכונים מופחתים. ההתאוששות שלאחריה פשוטה בהרבה – לרוב מדובר באשפוז של יממה בלבד, ולעיתים כמה ימים לצורך השגחה.

    מענה למאות אלפים שלא התאימו לניתוח

    ד"ר דין קרן, גסטרואנטרולוג ומומחה לטיפולים אנדוסקופיים בהשמנת יתר בקבוצת אסיא מדיקל באסותא, מסביר על יתרונותיו של ההליך החדשני: "נוסף על מניעת סיכונים וצמצום משך האשפוז וההתאוששות, האנדוסקופיה הבריאטרית מתאימה גם לאנשים שלא עומדים בקריטריונים של ניתוחים בריאטריים ובעלי BMI (יחס משקל – גובה) של 35-30. כך למשל הפרוצדורה מתאימה לאישה שגובהה 170 ס"מ ומשקלה 88 ק"ג, או לגבר בגובה 180 ס"מ ובמשקל 100 ק"ג. מדובר במאות אלפי אנשים, שככל הנראה לא היו בוחרים בניתוח או מתאימים לו".

    מאז נכנסה האנדוסקופיה למערך הטיפולים בהשמנת יתר, היא משיגה תוצאות טובות למדי במחקרים: בקרב אנשים עם BMI באזור 38 נמצא כי השרוול מביא לירידת משקל ממוצעת של 19 ק"ג בשנה. יחד עם הירידה במשקל צפוי שיפור במחלות הנלוות להשמנת יתר: ריפלוקס, בעיות לב, לחץ דם, דום נשימה בשינה, סוכרת מסוג 2 ותלונות אורתופדיות שונות.

    ההליך נחשב לפורץ דרך בתחום ובשלב זה מבוצע רק במספר מצומצם של מוסדות רפואיים בעולם, ביניהם אסותא רמת החייל. ד"ר דין קרן מדגיש כי האנדוסקופיה הבריאטרית איננה סוף התהליך, אלא רק ההתחלה: "אנחנו נותנים את ה'בוסט' הראשוני לשינוי אמיתי בחיים. מכאן ואילך, לגלות מחויבות כלפי עצמכם וגופכם – לעשות פעילות גופנית  ולהתחיל לשים לב מה אוכלים ומתי אוכלים מבחינת איכויות וכמויות – זה כבר עליכם".

     



    0 תגובות