אור החיים: גם החוטאים ופושעים בישראל – מוסרים עצמם על קידוש ה'

    הרב ברק בן ניסן No Comments on אור החיים: גם החוטאים ופושעים בישראל – מוסרים עצמם על קידוש ה'

    הרה"ג ברק בן ניסן בפינה יומית מתורת רבינו חיים בן עטר הקדוש זצוקללה"ה

    הרב ברק בן ניסן
    12:56
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הצטיידו בעט ודף: העוגות המיוחדות של מלכי אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נאמר בפרשתינו 'וְאָמַר אֵי אֱלֹקימוֹ צוּר חָסָיוּ בוֹ' ומפרש רבינו האור החיים הקדוש את הפסוק הזה שבא ללמד זכות על עם ישראל. שגם אם יבוא המקטרג ויצעק ויאמר 'אֵי אֱלֹקימוֹ' כלומר כיון שיש בעם ישראל אנשים שחוטאים ופושעים ואין מעשיהם מהוגנים, ומתנהגים כאילו אין להם אלקים. יענה לו הקדוש ברוך הוא למקטרג ויאמר 'צוּר חָסָיוּ בוֹ' פירוש הדבר, שגם החוטאים הגדולים כשמגיעים לניסיון של מסירות נפש, הם מוסרים את נפשם על קדושת ה' יתברך, כי מתעוררת בהם הנקודה הפנימית האמיתית שבהם, ולכן הם מוכנים למסור את גופם ונפשם.

    ובלשון קודשו הנורא של רבינו הקדוש: 'כי ישראל הגם שירשיעו ויעברו על חלק ממצוות ה', אף על פי כן כל מחסיהם בה', ועליו סובלים דלות ושפלות, ונהרגים על קדושת שמו, ועומדים ומצפים צור גואלם'. עד כאן לשון קודשו

    ואומרים בשם האדמו"ר מצאנז זצ"ל שאמר על דברי רבינו הקדוש: 'דברי האור החיים הקדוש, הם נבואת אמת, כי הוא ראה בגודל קדושתו מה יקרה בעולם בשנים הבאות, יותר ממה שאנו רואים בעינינו ביום הזה, שלמרות שיהיה זמן של 'אפס עצור ועזוב' ולא יהיה מי שיכול לומר תהלים כמו שצריך, ואין מי שיצעק לה' באמת ובלב שלם בבתי כנסיות, גם אז 'צור חסיו בו' ואין בלתו.

    [אור החיים פרשת האזינו פרק לב פסוק ו]



    0 תגובות