פרופ' פרידמן: "אין מחסור במיטות – יש שחיקה של הצוותים"

    ישראל רובין No Comments on פרופ' פרידמן: "אין מחסור במיטות – יש שחיקה של הצוותים"

    פרופ' איתן פרידמן, מבכירי ביה"ח שיבא, בשיחה עם 'קול חי': "איך יש תפוסה גבוהה בבתיה"ח, כשבאתר משרד הבריאות הם בתפוסה של 70% בלבד? יש חוסר אמון בנתונים וחוסר שקיפות. אם חלילה יפלו כאן טילים, מערכת הבריאות תקרוס? לא. יש שחיקה של הצוותים הרפואיים, אין מחסור במיטות"

    צילום: פלאש90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' איתן פרידמן, מבכירי בית החולים 'שיבא', טוען כי "הממשלה מתנהלת בלי אסטרטגיה ובטקטיקה פחדנית". לדבריו "הסגר הזה לא מועיל, כי זה רק מגביר את ההדבקות בבתים. צריך למנוע התקהלויות במקומות סגורים. זה הדבר היחיד שיוריד את התחלואה".

    האזינו

    "איך יש תפוסה גבוהה בבתיה"ח, כשבאתר משרד הבריאות הם בתפוסה של 70% בלבד?", תוהה פרופ' פרידמן בשיחה עם בצלאל קאהן ב'מהדורת הבוקר' כאן ב'קול חי'. "יש חוסר אמון בנתונים וחוסר שקיפות. אם חלילה יפלו כאן טילים, מערכת הבריאות תקרוס? לא. יש שחיקה של הצוותים הרפואיים, אין מחסור במיטות".

    עוד אומר פרופ' פרידמן: "שר החינוך אומר שהתחלואה בקרב ילדים עד גיל 9 היא 0.5 אחוז ואילו שר הבריאות אומר שהיא קרוב לעשרה אחוזים – אם אפילו בממשלה לא יכולים להסכים על המספר הנכון אז איפה שם אותנו?".

    "יש היום בישראל 1,200 או 1,250 חולי קורונה מאושפזים, ויש בישראל 440 אלף מיטות אשפוז. יש כיום כ-160 חולים מונשמים. היכולת של מערכת הבריאות היא בסביבות 850 מכשירי הנשמה. אם במצב כזה אנחנו מתקרבים לסף קריסה אני תוהה מה יקרה כאשר חלילה יפלו כאן טילים מאיראן, מלבנון או אם תהיה רעידת אדמה".

    "האם באמת מערכת הבריאות קורסת כאשר יש כל כך מעט יחסית חולים ביחס ליכולת של מערכת הבריאות? אני לא בטוח שהבעיה היא היכולת של מערכת הבריאות מבחינת מיטות או הנשמות, אני די בטוח שהצוותים הרפואיים הם אלה שזקוקים לתגבור. הם שחוקים. זו עבודה מאוד אינטנסיבית ומאוד לא קלה".

    עוד מוסיף פרופ' פרידמן "מה שמצופה ממערכת הבריאות זה לא לומר שיש קריסה אלא לטפל בבעיות. אפשר לטפל בבעיות האלה. אפשר למשל לגייס רופאים צבאיים, סטז'רים, או רופאים שיצאו לגמלאות".



    0 תגובות