- רדיו קול חי - -

ח"כ ביטון נגד ראה"מ: "אל תברח מאחריות"; זוהר קורא להוצאתה מהליכוד

יו"ר וועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון (כולנו, הליכוד) תקפה הערב (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו והאשימה אותו במסמוס תוכנית הרמזור של פרופ' גמזו וכתבה, "אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות". דבריה באו לאחר הביקורת של ראש הממשלה על השרים שהביאו להקלות בסגר, "כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו, וכל מי שדילל את ההחלטות או ביטל אותן, שלא יבוא אלינו עכשיו בטענות איך התחלואה עולה".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה לדבריה החריפים כנגד ראש הממשלה וקרא להוציא את ביטון מסיעת הליכוד: "‏מזה זמן רב יפעת שאשא ביטון אינה מתנהלת כחלק מסיעת הליכוד ואינה משרתת את מטרותיה".

עוד הוסיף, "היא בוחרת לתקוף אותנו ואת רה״מ באופן אישי כאילו בחירתה לכנסת היתה מתרחשת ללא ההישג המדהים שלנו בבחירות האחרונות. כפיות טובה אינה מקובלת במחוזותינו ולכן אני סבור שיש לשקול את המשך דרכה בסיעת הליכוד".

יפעת שאשא ביטון כתבה בתגובה לדברי ראש הממשלה, "כל פעולותיי היו שקופות ולאחר היוועצות, לא קראתי לציבור "לכו לשתות בירה", לא השתתפתי באירועים המוניים ללא מסיכה, לא הזמנתי להתארח בביתי בניגוד להנחיות ועובדי לשכתי לא הפרו בידוד.
אני מזכירה לראש הממשלה שהוא היה זה שמסמס את יישום מתווה הרמזור של פרופ' גמזו, עד שלא היתה בו עוד תועלת".

עוד הוסיפה, "אני גאה שהצלחתי לסייע לבעלי עסקים רבים להתמודד עם המשבר, שנלחמתי על פתיחתם של עסקים (לפני למעלה מחודשיים. רמז: ההשפעה על התחלואה אמורה להתגלות אחרי שבועיים), חופי הים, בריכות וחדרי הכושר. פתיחתם של האחרונים היתה גם הנושא היחיד שהוועדה אישרה בניגוד לעמדת הממשלה".

ביטון תקפה בחריפות וכתבה, "אני מציעה לראש הממשלה להתעשת ולהפסיק לחפש אשמות. זה הזמן להגדיל את כושר הספיקה של בתי החולים, לייצר מערך קטיעת הידבקויות יעיל, לגייס את הציבור למאבק על ידי הסברה נכונה לשמור על עצמו ועל קבוצות הסיכון. מומלץ גם לתת דוגמא אישית. טוב יעשה ראש הממשלה אם יתרכז בכך ולא בבריחה מאחריות והטלת בוץ ורפש".