האחראי על המלוניות למגזר החרדי: "היה ביקוש אדיר למלוניות בערב החג"

    אסתי פלד 1 Comment on האחראי על המלוניות למגזר החרדי: "היה ביקוש אדיר למלוניות בערב החג"

    אליהו ארנד האחראי על המלוניות למגזר החרדי מטעם משרד הביטחון מספר בריאיון ל'מהדורה המרכזית' על העלייה הדרמטית בביקוש למלוניות ומסביר מדוע לא כולם יכלו להיקלט. הנתונים: "יש היום 10 בתי מלון לציבור החרדי עם כ 6000 שוהים"

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אליהו ארנד, האחראי מטעם משרד הביטחון עת כל מערך המלוניות לציבור החרדי, התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן סיפר על הביקוש האדיר מלוניות בערב החג, |במגזר החרדי הייתה עלייה גדולה בביקוש למלוניות, אם לפני ראש השנה היו 5 מלוניות ריקות, בראש השנה היו 10 מלוניות מפוצצות".

    לדברי ארנד, "יחד עם המשל"ט המרכזי פתחנו עוד 2 מלוניות והם כבר מלאים כמעט עד הסוף, עוד מעט נראה ירידה אבל לקראת יום כיפור והמשך החגים נראה שוב עלייה בביקוש למלוניות".

    ארנד מסביר את הסיבה לעלייה הפתאומית למלוניות, "אנשים שלא יכולים להתפלל בציבור בחגים, הם יכולים במלוניות עם המשפחה להתפלל ולעשות את החג בצורה מהודרת. הבאנו הכל לבתי המלון סידורים, סימנים שופרות וכל מה שצריך כדי לקיים את החג".

    על התלונות כי מתוך אלפים שביקשו לעבור למלונית לא היה מקום לכולם, מסביר ארנד את ההליך ואומר, "אין מחסר במלוניות אבל יש תהליך, אם אדם חיובי ושאר המשפחה לא, הם לא יתפנו. רק על סמך נתוני קופ"ח שמועברים במערכת רק אז יינתן אישור ולאחר תשאול מלא של משרד הביטחון. מי שהגיע אלינו בערב החג לא נכנס למלונית".

    ארנד מסכם את הנתונים ואומר, "יש היום 10 בתי מלון לציבור החרדי עם כ 6000 שוהים. מלבד מלון בידוד למי שחוזר מחו"ל ואין לו בידוד ביתי. אנחנו מתקציבים גם ישיבות שעומדים במתווה הקפסולות של ועד הישיבות. המערך עובד בצורה יעילה".

    על מתווה הקפסולות מסביר ארנד, "אלפי חולים הנמצאים בישיבות שאין להם תסמינים לאחר 10 ימים הם כבר נחשבים לבריאים. כבר היום שיש חשש מה יהיה במוצאי יום כיפור מהחשש שהרבה נשארו חולים, כנראה שחלקם ישלחו לבידוד בבית וחלקם למלוניות".

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חחה….חח…..חח.חחחחח….