- רדיו קול חי - -

פינדרוס בתגובה להחלטה כנגד הרב אליהו: "מקום המשפט שם הרשע"

לאחר ההחלטה השערורייתית של בג"ץ להעמיד לדין את חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של העיר צפת הגאון הרב שמואל אליהו בגין התבטאויותיו התורניות כנג מחבלים, התנועה הרפורמית וביקורת פוליטית. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס מצטרף לנבחרי הציבור מכל הזרמים שגינו את סתימת הפיות לרבני ישראל.

ח"כ יצחק פינדרוס כתב: "השופטים שנטלו לעצמם סמכויות לפרש ולעוות את החוק הישראלי בפלפולי סרק, מתיימרים שוב ליטול לעצמם סמכות שאינה שלהם לפלפל בחוקה האלוקית הנצחית של העם היהודי".

עוד הוסיף, "בפסק דין מביש קבעו היום שופטי העליון כי אמירותיו של הרב שמואל אליהו, רבה של צפת: "אינם בגדר דבר תורה והלכה" עפ"ל. כ"מבינים" מטעם עצמם בתורה הקדושה בטחוני שהם מכירים בדבריו של החכם באדם: "מקום המשפט שם הרשע"…

בסוף דבריו כתב ח"כ פינדרוס, "נמשיך לעמוד לימין הרבנים שיוכלו לבטא את דבר ה' בעוז וגאון וללא חשש. אף גוף אנושי בר חלוף יומרני ככל שיהיה לא ישנה את התורה הנצחית".

ח״כ אופיר סופר (ימינה) בתגובה לבג"ץ אמר: "שוב בג"ץ משמש ככלי פוליטי ומשרת אג׳נדה שמאלנית ופרוגרסיבית. תפקידו של בג"ץ הוא לא לסתום פיות- בטח ובטח לא לצד אחד במפה הפוליטית כפי שנעשה לא אחת. הרב אליהו הוא דמות רבנית מוערכת, מקבלת ומכילה אך לצערו הוא לא בצד ״הנכון״ וע״פ בג״ץ יש לסתום את פיו".