פוטין ליהודי רוסיה: "מברך אתכם לרגל ראש השנה"

    אבי יעקב 2 Comment on פוטין ליהודי רוסיה: "מברך אתכם לרגל ראש השנה"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באגרת ברכה ליהודי רוסיה לרגל החג: "היהודים הדתיים בארצנו מכבדים עמוקות את הירושה ההיסטורית והרוחנית של אבותיהם, ומעבירים מדור לדור את המסורת הדתית והתרבותית עתיקת הימים

    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמדי ערב ראש השנה, שיגר בערב החג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את אגרת ברכתו המסורתית ליהודי רוסיה לקראת ראש השנה. הברכה נשלחה אל לשכתו של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל הרב הראשי שליט"א שליט"א ומשם הועברה למאות הקהילות היהודיות ברחבי רוסיה והופצה על ידי לשכת הפרסום הנשיאותית בכל המדיה, ובכך נגרם קידוש שם שמים והרמת קרנם של יהודי רוסיה.

    בדבריו כותב פוטין: "יהודי רוסיה, הנני מברך אתכם לרגל ראש השנה. היהודים הדתיים בארצנו מכבדים עמוקות את הירושה ההיסטורית והרוחנית של אבותיהם, ומעבירים מדור לדור את המסורת הדתית והתרבותית עתיקת הימים. אחד האירועים המרכזיים בחיי הקהילה היהודית היא חגיגת ראש השנה עפ"י הלוח היהודי. בימים אלה מקובל לעשות חשבון לגבי העבר ולבנות תוכניות לעתיד לבוא, לדאוג לטהרת המחשבה והמעשה, לעזור לזולת. עליי לציין את העבודה החשובה והמבורכת של ארגוני היהדות הדתית לקידום פרויקטים החיוניים בצדקה, וכמובן גם את תרומתכם במאבק המשותף במגפת נגיף הקורונה. ושוב – כל הברכות לרגל החג".

    בתוך כך, בהוראת הרב הראשי שליט"א התפילות בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, נערכו בצורת קפסולות, בכדי לשמור על בריאות המתפללים הרבים ולהיות סמל ודוגמא לאזרחי הבירה, על שמירת החוק של מרחק בין אנשים, עטיית מסכה ושימוש בחומרי היגיינה מתאימים.

    מנייני תפילות רבות התקיימו בכל מוסדות התורה והחסד מסביב לבית הכנסת המרכזי, זאת בנוסף למניינים הרבים ומנייני תקיעת שופר מיוחדים בכל בתי חב"ד הפזורים בשכונות הרבות במוסקבה.

    שלוחי חב"ד ורבני הקהילות היהודיות ברוסיה שחוו חצי שנה מאתגרת, הזמינו את המתפללים ויהודי העיר לתפילות ותקיעת שופר, תוך שמירה והגנה ובתנופת פעילות לקראת הכפלת הפעילות היהודית בכל רוסיה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין על חב"ד!
      אלופים!

    2. 1

      תודה באמת ….בלי הברכה שלו לא יכלתי להכנס לר"ה מוכנה !! תודה פוטין …