אנטישמיות: הפרלמנט הפולני אישר הצעת חוק המגבילה את השחיטה היהודית

    איתי גדסי No Comments on אנטישמיות: הפרלמנט הפולני אישר הצעת חוק המגבילה את השחיטה היהודית

    כצפוי, הצליח ירוסלב קצ'ינסקי ראש מפלגת השלטון 'חוק וצדק' להוביל חקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה רק לצרכי הקהילות בפולין | ב'ועידת רבני אירופה' אומרים כי זו אכן מכה מורלית אולם לשם אישור החוק על ההצעה לעבור את ה'סנט' וחתימת הנשיא 

    9:16
    19.03.24
    איתי גדסי No Comments on מתגבשת קואליציה בבני ברק; ש"ס בדרך לאופוזיציה?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שוב התנכלות לשחיטה הכשרה בפולין. ה'סיים' הפולני אישר ערב החג הצעת חוק המגבילה את השחיטה רק לצרכי הקהילות בפולין.

    את החקיקה הזו מוביל ירוסלב קצ'ינסקי ראש מפלגת השלטון 'חוק וצדק'. הלה מנסה מזה שנים להוביל חקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה רק לצרכי הקהילות בפולין. דבר ההופך את השחיטה ללא כדאית מבחינה כלכלית.

    ב'ועידת רבני אירופה' ובקהילה היהודית אומרים כי אכן זו מכה מורלית אולם לשם אישור החוק על הצעת החוק לעבור את ה'סנט' וחתימת הנשיא. 'בעזרת השם גם הפעם נצליח לסכל את היוזמה'.

    רבה של פולין חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך אמר כי 'אנו בקשר רציף עם צמרת השלטון. אנחנו אופטימיים ועובדים על כך במלוא המרץ – נבלום את ההצעה הזו בעזרת השם כפי שהצלחנו לבלום את החקיקה לפני חמש שנים בביהמ"ש לחוקה שכן ההחלטה של ביהמ"ש לחוקה שקיבלה את עתירתנו נגד החוק שחוקק אז, קובעת לאפשר חופש דת ולפני כשנתיים שוב סיכלנו יוזמה דומה'.

    במהלך השבוע ייוועד הרב שודריך עם הנשיא ויו"ר בית הנבחרים כדי לסכל את ההצעה.

    ב'ועידת רבני אירופה' הביעו תרעומת רבה על אישים שאינם בעלי השפעה מעשית באירופה המנסים ל'תפוס טרמפ' על נושאים דתיים בפולין וביבשת אירופה בכלל ומהלכים אימים על הציבור ללא כל בדיקה וללא כל מעורבות אפקטיבית. 'כך תפסו הללו טרמפ על גב ההצלחה של העתירה שהתקבלה בביהמ"ש לחוקה בפולין וכך כעת הודיעו שנאסר כבר יצוא הבשר מפולין. הצהרות דקלרטיביות אינן מועילות ואף מזיקות' – אומרים ב'ועידת רבני אירופה'.



    0 תגובות