"800 רבנים יצאו לתקיעת שופר בשעה 11:00 בבוקר; זה יהיה מיוחד"

    קלמן טלר No Comments on "800 רבנים יצאו לתקיעת שופר בשעה 11:00 בבוקר; זה יהיה מיוחד"

    ברקע נגיף הקורונה ומגבלות הסגר, ארגון "בנועם" יזם תקיעת שופר המונית ברחבי הערים והיישובים בשעה 11:00 "עם ישראל מתאחד ברגע גדול ומרגש", מספר מייסד הארגון, הרב ישראל מאיר ריאני

    צילום: משה גלבר מורג
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ראשון, ב' דראש השנה, תתקיים בשעה 11:00 תקיעת שופר המונית ברחובה של עיר, על ידי רבני ארגון "בנועם". היזמה, ברקע נגיף הקורונה והסגר, תזכה במצוות דאורייתא – מצוות שמיעת קול שופר – את עמך בית ישראל באזורים רבים. שוחחנו עם הרב ישראל מאיר ריאני, מייסד "בנועם" על המיזם המיוחד.

    "היוזמה באה מתוך מקום של הרגשה של מצוקה, שאנשים פנו אלינו וביטאו", אומר הרב ריאני, "אנשים פחדו שלא יוכלו לשמוע כיאה קול שופר. החלטנו לצאת לפרוייקט מתוך הבנה שכל יהודי בעם ישראל בארץ ישראל שרוצה לשמוע תקיעת שופר, תהיה לו האפשרות. התקיעה תהיה 30 תקיעות שזו החובה".

    על קביעת השעה וקידום הפרוייקט בשטח, אומר הרב ריאני: "יש אנשים מבוגרים ובעלי קבוצות סיכון שלא יכולים לצאת מהבית. חשבנו על מצב שבו כולם ידעו שבשעה מסוימת יש תקיעת שופר והם לא יצטרכו להתחיל לחפש ולהסתבך עם שעות שונות, בשל כך גם קבענו את השעה 11:00 שמתאימה לכולם".

    "זכינו לקבל את ברכתו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, כמו גם את ברכת חברי מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש בעדני והגר"ד יוסף. הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו פרסם מכתב מרגש גם הוא בו הוא קורא להצטרף לשמיעת תקיעות השופר. מכתב נוסף ומיוחד פרסמו רבני הציונות הדתית, הגאון הרב חיים דרוקמן, הגר"י אריאל, הגר"י שפירא, הגר"ש אבינר והגר"א לבנון".

    איך בדיוק מתבצע הליך ההרשמה של רבנים למיזם? שאלתי. "אנחנו לוקחים בעלי תוקעים מקצועיים שנרשמים אצלנו במוקד "בנועם". מי שנרשם קיבל מודעה שאפשר לפרסם בשכונה על המיקום וכו'. 800 רבנים יצאו לתקוע בשופר בשעה 11:00. עם ישראל מתאחד ברגע אחד מרגש וגדול", מסכם הרב ריאני בהתרגשות, "שנה טובה ומתוקה".

     



    0 תגובות