ועדת החינוך קיצרה את התקנות לסגירת מוסדות החינוך

    אליהו גרין No Comments on ועדת החינוך קיצרה את התקנות לסגירת מוסדות החינוך

    ועדת החינוך קיצרה את תוקפן של התקנות המגבילות פעילות של מוסדות חינוך ודרשה מהממשלה להביא עד יום רביעי הבא תקנות חדשות ובהן התייחסות נפרדת לכל שכבת גיל. יו"ר הוועדה ח"כ רם שפע: "יש למצוא את האיזונים הנכונים בין שמירה על בריאות הציבור, התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה ובין המשך תפקודו של המשק"

    יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע צילום: Hadas ParushFlash90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה היום (חמישי) את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה – הגבלת פעילות של מוסדות חינוך המקיימים פעילות חינוך.

    התקנות נכנסו לתוקף הבוקר בשעה 08:30 ותוקפן עד ה-23 בספטמבר. התקנות מסדירות את סגירת כל מוסדות החינוך, למעט לשם ביצוע בחינות. התקנות מאפשרות למוסדות לחינוך מיוחד, פנימיות ומעונות יום שיקומיים המשך פעילות. ארבעה חברי כנסת הצביעו בעד קיצור תוקפן של התקנות: ח"כ רם שפע, ח"כ תהלה פרידמן, ח"כ יוסף טייב וח"כ אנדריי קוז'ינוב.

    בניגוד לעמדת הממשלה שביקשה באמצעות התקנות לסגור את מוסדות החינוך עד ה-8 באוקטובר, החליטה ועדת החינוך שתוקפן של התקנות יהיה לשבוע בלבד, ודרשה מהממשלה להביא עד למועד זה תקנות חדשות ובהן התייחסות נפרדת לשכבות הגיל השונות עד כיתה ו' על מנת שהוועדה תוכל לבחון באופן דיפרנציאלי את סגירת מוסדות החינוך בהתאם לשכבות הגיל, ולאור הנתונים שיובאו בפניה.

    ההחלטה התבססה על נתונים שהציגה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות שהראו כי נתוני התחלואה בקרב ילדים בגילאי לידה עד שש הינם נמוכים משמעותית משיעורם באוכלוסייה. יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע אמר כי יש למצוא את האיזונים הנכונים בין שמירה על בריאות הציבור – התלמידים, ההורים וצוות ההוראה ובין המשך תפקודו של המשק.

    היו"ר שפע הקריא את ממכתב של פרופ' רוני גמזו לשר הבריאות ולשר החינוך בו נכתב כי שהעלייה בתחלואה נובעת מהדבקת יתר בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה. עוד כתב פרופ' גמזו כי ניתן לצמצם את סגירת מערכת החינוך לגילאי ה' ומעלה.

    ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות התריעה בדיון כי מערכת החינוך מביאה כל יום מאות ילדים ואנשי צוות מאומתים ובעקבותיהם אלפים שנכנסים כל יום לבידוד. "אנחנו בשיעורי תחלואה כאלה גבוהים במדינה ואנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו". עם זאת אמרה כי שיעורי התחלואה בגילאי לידה עד שש הם נמוכים, אך בשל התחלואה האדירה בארץ, אין אפשרות להסתכל על כל שכבת גיל בנפרד. היא קראה לציבור לקחת אחריות ולא להתקהל. "גם אני רוצה שילדיי ילמדו בבית הספר אבל כרגע אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו".

    יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים קראה לממשלה: "אתם מטרללים את עובדי ההוראה, יגיע הרגע שעובדי ההוראה יאבדו את האמון במערכות. יש בלאגן במתווה של המורים של החינוך המיוחד כי זה המתווה היחיד שלא התייעצו איתנו. ישבו שם למעלה אנשים מנותקים מהשטח שהחליטו מה שהחליטו".



    0 תגובות