מכתב פרידה מתש"פ – מבקר המדינה 2020 \\ אריאל שרפר • דעה

    אריאל שרפר 1 Comment on מכתב פרידה מתש"פ – מבקר המדינה 2020 \\ אריאל שרפר • דעה

    ידוע ומקובל שכששנה מסתיימת לא מתעכבים יותר מדי לחשוב על השנה שהייתה ועל כל דבר חשוב שהיה בה- ורגע לפני שנכנסים לשנה הבאה מסכמים את השנה המסתיימת. "מבקר המדינה" לא חסיד גדול של סיכומי שנה ולכן החליט לכתוב לשנת תש"פ מכתב פרידה רגע לפני הפיכתה לשנה היוצאת- וחובת הכלל להכנס לבתים ולהתפלל שבשנה הבאה יוכלו לצאת מהם בלי מסכות 

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלום, תש"פ

    המילה "שלום" בהחלט נכתבה נאמרה ושודרה הרבה מאד פעמים בשבוע האחרון לפני צאתך לשלום, והחידוש המיוחד הוא שאחרי הרבה מאד שנים שמענו את המילה הזאת במובן "ההפך ממלחמה" ולא כמילת נימוסין מקובלת לתחילת שיחת-טלפון או מכתב. 

    ברור שזה משמח וראוי לציון גבוה במדד האושר הלאומי למרות שתמיד יהיו כאלה שינסו להוריד את זה בכמה רמות ולציין בפעם המי-יודע-כמה שישראל לא הייתה במלחמה עם שתי המדינות הערביות הגדולות שעשו איתה שלום,
    וכנגדם יגידו החכמים ביום ובלילה שלעולם לא מתעייפים מלהסביר את המציאות לכל מי שלא מבקש מהם זה שגם קץ העוינות הגלויה וקשרים רשמיים וחיוביים בכל התחומים זה אומר שלום שמונע מלחמה בעתיד וזה חשוב מאד וכל ילד יודע את זה. 

    אפילו אם זה רק ילד שאמר בסוף תפילת העמידה "השם יברך את עמו בשלום" ולא ממש הבין מה אומר במציאות חוץ משזה מסוג הדברים שאבא נוהג לומר עליהם "כשתגדל תבין". והוא לא מבין למה רק כשיגדל הוא יבין ובכלל למה צריך לגדול. הגדולים רק מסבכים כל דבר ועובדה שלקח להם 20 שנה לעשות שלום עם שתי מדינות בחודש אחד. 

    אשרייך שנת תש"פ שזכית שהחודש הזה היה בשבוע האחרון לקדנציה שלך- והצליח להפוך אותו לחיובי יחסית לחצי משמעותי ביותר ממך- שלצערי לא סיפק יותר מדי סיבות לשמוח אלא יותר סיבות לרצות לברוח מכאן- רק שלא היה לאן- כי הגורם המעציב והמטריד היה ברוב העולם. 

    שולחן ראש השנה | צילום: Mendy Hachtman/ Flash90

    המנהג המקובל והידוע כשנפרדים משנה יוצאת הוא לסכם אותה ולציין מה היה בה- אבל אני חושב שבמקרה שלך, תש"פ, רבים רוצים להיפרד ולהכניס מהר את השנה הבאה. למה? 

    כי היו יותר מדי בחירות במקום תוצאות , יותר מדי תירוצים במקום פתרונות, יותר מדי וועדות במקום החלטות, יותר מדי כותרות שליליות צעקניות וגלויות במקום עשייה חיובית בסתר, יותר מחלוקות במקום אחדות, יותר ביקורת הורסת במקום ביקורת בונה, יותר קנאה תחרות הסתה ופלגנות במקום יותר אהבה ואחווה שלום ורעות- בין בני אדם, בין מגזרים, בין מחנות פוליטיים יריבים, ובין אנשים שהדבר היחיד שהם מסכימים עליו- זה לא להסכים! 

    אבל באמצע הדרך, תש"פ, קרה משהו בלתי צפוי לחלוטין ששינה את התמונה ואת מחצית השנה כשבסין התגלה נגיף מסוכן ומסתורי שזכה לכינוי היותר מדי מלכותי "קורונה"(בשל השתייכותו למשפחת חיידקי הכתר) ובהמשך לשם הקצת יותר מאיים רשמי והרבה פחות שימושי- "קוביד 19" – וגרם לכל מה שהיה עד אז להיעלם מהתודעה. 

    מהרגע שהנגיף הסיני הוכרז רשמית כמגפה עולמית נדמה שמה שכל באי עולם רצו ממך השנה הנוכחית שתכף יוצאת- זה רק להיות בריאים. זה הכל. צמד המילים "העיקר הבריאות" הפך למוטו העולמי השנתי ומהר מאד הבינו מומחי הבריאות שחובה להסביר להזהיר ובענישה להחמיר כדי להבהיר לכמה שיותר אנשים שזה לא מספיק שהם יהיו בריאים- אלא שהם חייבים להיות אחראים גם לבריאות של כל האחרים אחרת הנגיף יהפוך למספרים גדולים נוראים ובלתי נתפסים של חולים מונשמים ורח"ל מתים. עכשיו את בטח מבינה, שנת תש"פ, למה הרבה מאד אנשים רוצים שתבוא שנה חדשה שתהיה טובה הרבה יותר?! 

    אבל זה לא מכתב האשמה של שנה, אלא מכתב פרידה ממנה, כי אולי באמת הגיע הזמן שכל אחד שהיה חלק מהשנה המאתגרת הזאת יפסיק לחפש אשמים ויתחיל לקחת אחריות אישית לבריאותו ובריאותם של כל הסובבים אותו. ומה בסך הכל צריך לעשות? למלא הוראות וזהו! לשמור על הכללים וההנחיות שמטרתם היחידה להגן על הבריאות של כל אדם ושל כולם, להפסיק עם ההתקהלויות ההמוניות המיותרות שאפשר לדחות עד שהנגיף יעבור מהעולם, ולא להפוך כל דבר לפרשנות מסובכת מניפולטיבית פוליטית אינטרסנטית. מספיק ודי!!!    שכל אדם ישמור על הכללים- ויוצר האדם ברוב רחמיו וחסדיו ישמור על העולם! 

    כשחושבים על כך לעומק, שנת תש"פ, אולי זה השיעור העיקרי שצריך ללמוד ממך רגע לפני שמתווספת האות א' לשלוש האותיות של שמך (והאלף היא גם האות הראשונה של המילים אמת ואמונה- שהראשונה היא מידתו של יעקב אבינו והשנייה היא מה שכל אדם צריך בחיים ובמיוחד בזמנים קשים ומאתגרים), זה שכל מה שהאדם צריך לעשות זה בסך הכל לשמור על הכללים והוראות ההפעלה של העולם שבו הוא קיים שיוצרו ברוב חסדו העניק לישראל את ספר החיים שיש בו את התשובה לכל שאלה ואת הדרך לפתור כל בעיה גם כזאת שבמבט ראשון נדמה שאף אחד לא יכול לפתור בקלות. אבל כל מה שצריך זה רק לשמור על הכללים. באחריות!!! 

    נקודת המעבר בין השנה היוצאת לנכנסת מחייבת אותנו במיוחד בשנה זו להתכנס בעצמנו ולהבין מה קרה לנו באמת ולשוב ולקבל על עצמנו עול מלכות שמיים, לזכור ולהזכיר שאין שכחה לפני כיסא הכבוד והכל גלוי וידוע לפני הבורא יתברך, ובשמיעת קול-שופר לשפר מעשינו, לחזור בתשובה שלמה, ולהתחיל את השנה החדשה בתפילת אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך -עשה עמנו צדקה וחסד והושיענו! 

    חשוב לזכור גם את כל הדברים הטובים שקרו בתש"פ וב"ה היו הרבה כאלה כגרגירי הרימון שעליו נוהגים לברך שהחיינו ביום השני של ר"ה. 

    נפרד ממך, שנת תש"פ, שאפשר לומר בוודאות שהעולם כולו לא ישכח לעולם, בברכה הידועה והנכונה כל-כך: "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" ונוסיף את האות אלף לסוף השנה כדי להתחיל מחדש בתקווה ובעזרת השם לשיפור מתמיד בעתיד- ורק בריאות ושמחה תמיד! 

    לכל קוראי הטור הקבועים וגולשי אתר קול-חי, לכל מאזיני קול-חי וקול-חי מיוזיק, לכל עם ישראל ולקהילות היהודיות בכל רחבי העולם- שנה טובה כתיבה וחתימה טובה ושנת בריאות אחדות שמחה ונתינה- מאריאל שרפר, "מבקר המדינה". 

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]  



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא הבנתי !! הוא לא שדרן חדשות ??