מה למדנו מהקורונה? // חנה קוריץ

    חנה קוריץ No Comments on מה למדנו מהקורונה? // חנה קוריץ

    כשהתחילה הקורונה, חשבנו לעצמנו, משהו מסין הרחוקה? מתי הייתי בסין לאחרונה? זה לא יחצה את קו המשווה. חנה קוריץ עם תובנה יהודית על מגיפת הקורונה

    תפילה בכותל המערבי הבוקר צילום: פלאש90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדבר הנורא בקוביד 19 הנגיף ממשפחת הקורונה שהוא כל הזמן משכפל את עצמו. וככה ההדבקה של הנגיף הזה היא חסרת תקדים.

    בתפיסה הקבלית מזהים תמיד כיצד דברים מנוגדים ניצבים האחד כנגד השני. צד הקדושה כנגד הסטרא אחרא. כמו שנאמר בקהלת: זה לעומת זה עשה האלקים. וממה שמתגלה ניתן להבין מה הנוסחה להכריע את המערכה.

    כשהתחילה הקורונה, חשבנו לעצמנו, משהו מסין הרחוקה? מתי הייתי בסין לאחרונה? זה לא יחצה את קו המשווה. אחרי שבעה חדשים של טלטלת עולם, כולנו יודעים שהעולם כפר גלובלי אחוד. כח של וירוס, חי דק כל כך, להרוס סדר יום עולמי, מלמד על כח הטוב.

    תמיד ידענו שמידה טובה מרובה. אבל מול עולם של חומרנות וכוחנות וסכינאות איך נוכל לנצח? והנה, מתגלה שכאשר אנחנו עושים את הטוב הנצחי, בדרך פלאית ד' יתברך מכפיל בחזקות אלף את הכוחות הטובים להכריע את העולם לכף זכות.

    כמו שמובא במדרש תמורה, שנכתב על ידי רבי ישמעאל ורבי עקיבא: הקב"ה ברא כל העולם שניים שניים. זה תמורת זה, וזה כנגד זה. להודיע שכל דבר ודבר יש לו שותף ויש לו תמורה. ולולא זה לא היה זה!. אילולא מוות לא היו חיים, אילולא שלום לא היה רע. לשון התנאים. לולא זה – לא היה זה! לולא הכח העצום של הטוב להנחיל מוסריות בעולם, לא היה כח של קורונה.

    אנחנו בעזר ד' דור הגאולה. לפעמים מתייאשים מול כל המבול הסוחף. שנת תשפ עצרה את העולם. רגע, עשינו דבר קטן? אל דאגה הוא יוכפל ויועצם ויוסיף עוד. כי הוא מאור אין סוף. בערב שנת תשפ"א הבאה עלינו לטובה, לומדים את מחירון הזהב: מה שעשית בטוב- יתרבה ויתעצם עד בלי די. ובעזר ד' נכתב כולנו בספרן של צדיקים. המכריעים את העולם לכף הזכות!.



    0 תגובות