חוקרים: ללא סגר הרמטי צפוי זינוק במספר החולים הקשים

    איתי גדסי No Comments on חוקרים: ללא סגר הרמטי צפוי זינוק במספר החולים הקשים
    צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים והדסה, המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל, פרסמו היום (חמישי) דו"ח חדש, שצופה עליה משמעותית בנדבקים, בחולים במצב קשה עד בינוני ובתמותה בימים הקרובים בייחוד לאור סכנה של הדבקה בין דורית מואצת בחגים.

    לפי הדו"ח, עד עתה המספר עולה בהתאם למודל האופטימי של התחלואה, כפי שצפוי עקב מיקוד הדבקה באוכלוסייה צעירה, אך בימים האחרונים חלה האצה בקצב העלייה של החולים קשה.

    לפי החוקרים: "ההדבקה המאותרת מייצגת היטב את התפשטות המחלה וצפויה להתבטא בתחלואה הקשה. הגעה לסף הספיקה של מערכת הבריאות צפויה בזמן הקרוב, וללא תלות בסגר המתוכנן. הערכה קדימה של השפעת סגר יעיל, המבוססת על יעילות ״סגר פסח״ וסגרים באוסטרליה ואוסטריה מאפשרת צפי לתרחישים אפשריים".

    מסקנות החוקרים בהתאם לנתונים:

    1. התמותה הצפויה בתרחישי סגר ראליים הינה של 1000 עד 2500 מתים נוספים. חובה לממש סגר יעיל על מנת למנוע חריגה ממספרים אלו.

    2. יש לציין שהניתוח מבוסס על שימור יכולת הטיפול במערכת הבריאות וללא פריצת תכנית מגן אבות ואמהות. יש למקד מאמצים בשימור יכולות אלו.

    3. יש להדגיש את הקריטיות של מניעת הדבקה בין דורית שתאפשר ירידה מתחת למספרי התמותה המתוארים. יש למנוע התכנסויות ללא החרגות כלשהן.

    4. מימוש של מערך אפדימיולוגי מהיר חיוני ליציאה וצפוי לסייע בהקטנת הנזק הצפוי.



    0 תגובות