שב"כ חשף רשת ריגול איראנית: ביניהם, עובדת האונברסיטה העברית

    קובי פינקלר No Comments on שב"כ חשף רשת ריגול איראנית: ביניהם, עובדת האונברסיטה העברית

    לאחר מעקב ממושך, שב"כ ויאחב"ל חשפו רשת ריגול איראנית שהופעלה ע"י חיזבאללה לצורך גיוס אנשים לפעולות טרור בישראל. הקשר נוצר במרשתת ואף קויימו פגידות הפעלה בתורכיה. בכיר בשב"כ:

    כנס חיזבאללה
    8:43
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on יצחק בריק: "הרמטכ"ל חייב להתפטר; לא נוכל ננצח כך"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי בפעילות של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/יאחב״ל להב 433 וגורמי ביטחון נוספים, נחשפה לאחרונה, לאחר מעקב מודיעיני ממושך, פעילות של כוח קודס האיראני וארגון חיזבאללה שמטרתה- גיוס אזרחים ותושבים ישראלים ופלסטינים, לביצוע פעילות טרור בישראל.

    במהלך חודש אוגוסט 20' נעצרה לחקירה יאסמין ג'אבר, תושבת העיר העתיקה בירושלים, עובדת בספריה הלאומית באוניברסיטה העברית, לאחר שעלה החשד כי גויסה ע"י ארגון חיזבאללה בלבנון.

    יחד עימה נעצרו לחקירה חשודים נוספים מקרב מכריה ממזרח י-ם ורמאללה, אשר נחשדו כמעורבים בפעילות במסגרת חוליה, בראשותה של ג'אבר, ביניהם גם תסנים אלקאדי, תושבת רמאללה שהתגוררה בשנים האחרונות בתורכיה.

    תהליך הגיוס לחיזבאללה

    במסגרת החקירה עלה כי אירגון הטרור חיזבאללה מארגן כנסי צעירים פלסטינים בלבנון לשם איתור מגויסים פוטנציאלים מישראל ואיו"ש, לקידום פעילות טרור בישראל.

    במהלך החקירה עלה כי ג'אבר זוהתה וסומנה על ידי אנשי חיזבאללה במסגרת השתתפותה בכנס אליו יצאה בלבנון בשנת 2015. כמו כן, עלה כי לשם שמירה על חשאיות זהותה, קיבלה כינוי מבצעי על ידי היחידה – "רחיל".

    בביקור נוסף של ג'אבר בלבנון בשנת 2016, עטאיא אבו סמהדנא ומחמד אלחאג' מוסא, המוכרים כפעילים ביחידת הפיגועים המשותפת של כוח קודס וחיזבאללה, קישרו בינה לבין פעיל טרור בכיר ביחידה זו המכונה "פארס עוודה".

    "פארס עוודה" הינו כינויו בארגון חזבאללה של ג'עפר קביסי, המוכר כמעורב בניסיונות נוספים לגייס גורמים בישראל ובאיו"ש לפעילות טרור.

    אופן הפעלת ג'אבר על ידי חיזבאללה

    מאז גיוסה על ידי חיזבאללה, עמדה ג'אבר בקשר חשאי עם מפעילה, באמצעות העברת מסרים חשאיים מוסכמים ברשתות החברתיות (דוגמת פייסבוק ואינסטגרם), וזאת בהתאם לתדרוך ביטחוני והנחיות שקיבלה מארגון חזבאללה.

    במסגרת הפעלתה של ג'אבר על-ידי החיזבאללה, בוצעו עימה פגישות בתורכיה, במסגרתן הועברו לה הנחיות לפעילות ע"י רנד והבה, פעילת חזבאללה ביחידת הפיגועים המשותפת, שפעלה מולה אף היא בכינוי מבצעי מטעם היחידה בשם "וופאא".

    בפגישות אלה הובהר לג'אבר כי תפקידה הינו גיוס פעילים נוספים בישראל, שישמשו כחולייה בהנחייתה, זאת תוך הדגשת חשיבות גיוס גורמים מקרב ערביי ישראל, בדגש על נשים, אשר יתרונן ביכולתן לנוע בחופשיות בארץ ולפעול במסגרת חוליות מקומיות לאיסוף מידע אשר ישמש לקידום פעילות טרור עתידית.

    במסגרת חקירתה של תסנים אלקאדי, חברתה של ג'אבר שנחקרה אף היא כאמור במסגרת הפרשיה, עלה כי גם היא השתתפה בכנס בלבנון בשנת 2015, שם הכירה את פעילי היחידה ולאחריו המשיכה לעמוד עימם בקשר.

    ממצאי חקירתה של אלקאדי העלו, כי שימשה כאשת קשר של היחידה מול ג'אבר, כחלק מדרכי התקשורת החשאיות הננקטות ע"י יחידת הפיגועים לשם מניעת חשיפת פעילותה מול גורמים בישראל, ואף קיבלה מהם כספים.

    בנוסף עלה, כי אלקאדי קיימה ב-2018 פגישה עם אותה פעילת חיזבאללה רנד והבה, אשר הציעה לה להיפגש עם פעילי חזבאללה עימם עובדת בלבנון וזו הסכימה להצעה.

    כתבי אישום המייחסים לשתיים עבירות ביטחוניות יוגשו לבית המשפט בימים הקרובים.

    יודגש כי חקירות אלו הביאו לחשיפת שיטות פעולה של ארגון חיזבאללה ובהן: שימוש בדרכי תקשורת חשאית, כולל באמצעות העברת מסרים מקודדים ברשתות חברתיות, קיומן של פגישות הפעלה במדינות שונות בעולם, בדגש על תורכיה ושימוש בכינויים פיקטיביים על ידי הפעילים בפעילותם המבצעית על מנת להסתיר את שיוכם לארגון חיזבאללה בתהליך הגיוס מול גורמים אזרחיים.

    גורם בכיר בשב"כ אמר לאחר חשיפת המרגלת: "חקירה זו של שב"כ בשיתוף גורמי הביטחון הינה תוצר של פעילות מודיעינית ממושכת לאיתור חשודים כמגוייסי חיזבאללה, ומהווה נדבך נוסף במהלכי הסיכול שבוצעו בשנה האחרונה מול ניסיונות כוח קודס וארגון חיזבאללה לגייס גורמים מקרב ערביי ישראל, הרשות הפלסטינית ואף זרים, במטרה לממש פעולות טרור בישראל".

    עוד הוסיף, "שב"כ יחד עם שותפיו במערכת הביטחון ימשיך לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות טרור וריגול של איראן וחיזבאללה, לרבות כאלה שמקורן בזירה התורכית, ולחשיפתם של כלל הגורמים בישראל ובאיו"ש המסייעים לכך".

    תקשורת שב״כ



    0 תגובות