ריבלין: "עלינו לחדול מההאשמות כאילו יש מגזר ה"אחראי" להפצת הנגיף"

    איתי גדסי 1 Comment on ריבלין: "עלינו לחדול מההאשמות כאילו יש מגזר ה"אחראי" להפצת הנגיף"

    נשיא המדינה פנה לאזרחי ישראל לקראת הטלת הסגר בתקופת החגים, וביקש להישמע להנחיות הבריאותיות וקרא לממשלה להתעשת, "משרדי הממשלה, ומבצעי המדיניות, חייבים לפעול אך ורק בשבילכם, כדי להציל חיים, להקל על התחלואה, ולחלץ את הכלכלה"

    מסיים את התפקיד | נשיא המדינה ראובן ריבלין צילום: פלאש 90
    14:35
    28.03.24
    אתר קול חי No Comments on צמרת עולמות הרפואה והטכנולוגיה השתתפו בוועידת 'למענכם'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא הערב (רביעי) בהצהרה לתקשורת לקראת הסגר בתקופת החגים בשישי הקרוב, בתחילת דבריו התנצל הנשיא על התקרית בסגר פסח אז ילדיו הוזמנו להיות איתו בניגוד להנחיות, "אני מבקש את סליחתכם על התנהלותי כאן בבית הנשיא, במהלך הסגר של ימי הפסח. התנצלתי על כך בעבר, ואני עושה זאת שוב היום. הבדידות שלי, איננה כואבת יותר, מהבדידות של רבים מכם, שהקפדתם כל כך על ההנחיות כרוחן וכלשונן. אני מבקש את סליחתכם היום גם ברמה הלאומית".

    הנשיא התייחס למגיפה המשתוללת ואמר, "כשנגיף הקורונה, פרץ לחיינו, ידענו שהמאבק יהיה קשה, אך קיווינו שהניצחון יהיה מהיר, וכך קיבלתם על עצמכם, בהבנה ובהתגייסות, מגבלות של ריחוק חברתי, שמחירן יקר. שילמתם מחירים כבדים, מחירים אמיתיים שמלווים אתכם תקופה ממושכת. בתי הכנסת שלנו היו סגורים בחג הפסח".

    עוד הוסיף הנשיא, "אתם, אזרחי ישראל, זכאים לרשת הביטחון שהמדינה חייבת להעניק לכם. מקבלי ההחלטות, משרדי הממשלה, ומבצעי המדיניות, חייבים לפעול אך ורק בשבילכם, כדי להציל חיים, להקל על התחלואה, ולחלץ את הכלכלה. אני מבין את התחושה שכל אלה לא נעשו באופן מספק. והנה היום, אתם, אזרחי ישראל, נאלצים, לשלם פעם נוספת, מחיר יקר. אני שותף איתכם בתחושות הללו, ועם זאת, אני רוצה שנזקוף ראש ונאמין".

    הנשיא ביקר את ההאשמות על המגזר החרדי, "לצד השמירה על הביטחון האישי שלנו, עלינו לחדול, מההאשמות השבטיות, כאילו יש כאן מגזר ה"אחראי" חלילה להפצת הנגיף. מדינת ישראל התברכה במגוון אנושי יוצא דופן, שאני מאמין בלב שלם שהוא יתרון עצום. כל קבוצה וקהילה בתוכנו היא חלק קריטי בעוצמה המשותפת שלנו ובנצחון המערכה. לא ננצח בהטחה הדדית של האשמות ארסיות. רק יחד. נועדנו לחיות יחד, לחלוק את השנים הטובות, ואת השנים הקשות, לבנות ולפתח את הארץ".

    בסיום דבריו אמר הנשיא, "זו העת לקיים את ההנחיות, לשמור על עצמנו ועל היקרים לנו, לשלב זרועות למען אלו הזקוקים לסיוע סביבנו. כי אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו מדינה אחרת, ואין לנו עם אחר, ואין, אין לנו דרך אחרת. מי ייתן ותהיה זו שנת בריאות, בריאות הלב, ובריאות הגוף. "תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ – תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ." לו יהי".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      נכון,תפסיקו להאשים את החילונים בהפצה הם משתדלים לשים מסכות בפורים