- רדיו קול חי - -

שיבא והאמירויות חתמו במסמך הבנות היסטורי

שיתוף פעולה היסטורי וראשון מסוגו בישראל בין המרכז הרפואי שיבא תל השומר לאיחוד האמירויות: שיבא חתם עם קרן ההשקעות APEX מאיחוד האמירויות על מסמך הבנות היסטורי שמטרתו לקדם את עולם הרפואה באיחוד האמירויות ובאזור המפרץ הפרסי באמצעות עולם החדשנות והרפואה הדיגיטלית.

 

המרכז הרפואי שיבא, אשר דורג במקום ה-9 מבין בתי החולים הטובים בעולם על פי מגזין ניוזוויק, הוא בית החולים הישראלי הראשון אשר יקיים קשרים רשמיים עם איחוד האמירויות.

 

במסגרת מסמך ההבנות, יתקיים שיתוף פעולה נרחב בין גופי מערכת הבריאות הציבורית והפרטית באיחוד האמירויות. עוד יוקם במדינה ARC-Gulf, שיהווה שלוחה של ARC GLOBAL, המודל הייחודי של שיבא, לקידום חדשנות בתחומי הטלה-רפואה, הבינה המלאכותית, המציאות הרבודה ועוד.

ARC-Gulf יכלול מרכז אשר יוקם באיחוד האמירויות, צוותים מומחים, סטארטאפים מובילים ותשתית דאטה נרחבת מישראל, מאיחוד האמירויות ומשותפים נוספים בעולם. שיבא ו-ARC-Gulf, בשיתוף פעולה עם קרן APEX, ירתמו את יכולות הניתוח של ARC וטכנולוגיות בינלאומיות במטרה לייצר פתרונות לאתגרים רפואיים גלובליים – בהם המאבק בנגיף הקורונה.

עוד במסגרת שיתוף הפעולה יוכשרו צוותים רפואיים ויתקיימו סימולציות רפואיות תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות.

ההסכם בין שני הגופים ייחתם במעמד משותף של מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, ויו"ר קרן ההשקעות APEX, מר חליפה חורי, ובמעמד נציגי בית המלוכה מאבו-דאבי ושר הבריאות המקומי.

קרן ההשקעות APEX נוסדה ב-2019 באבו דאבי. הקרן פועלת לרוב בהשקעות בתחומי התעשייה, נדל"ן ושירותים רפואיים.