משבר נוסף? הצעת ח"כ סמוטריץ להקמת ועדת חקירה תעלה להצבעה

    ישראל רובין 1 Comment on משבר נוסף? הצעת ח"כ סמוטריץ להקמת ועדת חקירה תעלה להצבעה

    בדרך למשבר קואליציוני נוסף? הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים במערכת המשפט תעלה היום להצבעה. במפלגות החרדיות לוחצים על הליכוד שלא לתמוך בהצעה

    מחולל משברים קואליציוניים מספסלי האופוזיציה | ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (רביעי) צפויה לעלות להצבעה במליאת הכנסת, הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים במערכת המשפט. במפלגות החרדיות לוחצים על הליכוד שלא לתמוך בהצעה, אולם בליכוד טרם החליטו. כך מפרסם הבוקר העיתונאי זאב קם.

    יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לפרסום ותקף את כוונתם של המפלגות החרדיות שלא לתמוך בהצעה: "‏הח"כים החרדים מועלים שוב ושוב באמון הבוחרים שלהם ובהבטחותיהם החוזרות ונשנות להיאבק על תיקון מערכת המשפט. הציבור החרדי הוא הראשון שנפגע ממערכת המשפט והוא יזכור את זה לאלה שמתיימרים להיות נציגיו גם בקלפי".

    ח"כ אופיר סופר (ימינה) התייחס גם הוא לאופן הצבעתם של מפלגות גוש הימין בהצבעה וקרא להם לתמוך בהצעת חברו ח"כ סמוטריץ': "לחברים מהליכוד והסיעות החרדיות, היום זאת ההזדמנות שלכם להוכיח- האם אתם גיבורי מקלדת ואולפנים או רוצים באמת להביא לשינוי ולחשיפת ניגודי העניינים בפרקליטות ובמערכת המשפט. אני קורא לכם ולכל מי שאכפת משלטון החוק להצביע בעד ההצעה של ⁦חברי ושותפי ח"כ בצלאל סמוטריץ׳‬' ונקים ועדת חקירה פרלמנטרית בהקדם".

    כזכור, לפני מספר שבועות העלה ח"כ סמוטריץ' הצעה דומה, כאשר הציע להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של שופטי בית המשפט העליון. זאת, לאחר שורת חשיפות דרמטיות של העיתונאי קלמן ליבסקינד על פסקי דין של שופטי העליון שדנו בתיקים בהם היה להם לכאורה ניגוד עניינים מובהק.

    הצעתו של ח"כ סמוטריץ אתגרה את מפלגות גוש הימין וטלטלה את הקואליציה. לאחר התלבטות גדולה בסיעה, רוב חברי סיעת הליכוד בחרו לבסוף להיעדר מההצבעה, אולם חלק מחברי הכנסת החרדים הצביעו בעד. לבסוף, ההצעה נפלה, אך הובילה כאמור למשבר קואליציוני חריף עקב עמדתם העיקשת של חברי כחול לבן נגד ההצעה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סמוטריץ' תכניס את בן גביר!!!!