ראה"מ בטקס הסכמי השלום: "היום הזה הוא נקודת מפנה בהיסטוריה"

    אבי יעקב 2 Comment on ראה"מ בטקס הסכמי השלום: "היום הזה הוא נקודת מפנה בהיסטוריה"

    הסכם השלום ההיסטורי נחתם: נשיא ארה"ב, ראש ממשלת ישראל ושרי החוץ של איחוד האמירויות וממלכת בחריין חתמו יחד על הסכמי השלום ההיסטוריים על מדשאות הבית הלבן | נשיא ארה"ב: "אנשי המזרח התיכון לא ישתמשו יותר בשנאת ישראל כתירוץ לרדליקיזם או קיצוניות"

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חתימת שתי הסכמי השלום ההיסטוריים בין מצרים וירדן לישרא, ראש הממשלה בנימין נתניהו זכה הערב (שלישי) לברך על המוגמר ולחתום על שתי הסכמי שלום יחד, עם שתי מדינות ערביות דומיננטיות השוברות את החרם הערבי על מדינת ישראל ומכניסים את האזור לעידן חדש.

    עם פתיחית הטקס בבית הלבן צעדו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד ושר החוץ של ממלכת בחריין עבד אל אלטיף אל-זיאני אל עבר המרפסת בבית הלבן לקול צלילי המקהלה המלכותית.

    תחילה החל לנאום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלצידו ראש הממשלה ושרי החוץ. נשיא ארה"ה אמר בנאומו, "אנחנו פה היום כדי לשנות את מהלך ההיסטוריה, אחר עשורים של פילוג וקונפליקט אנחנו. זה שחר של מזרח תיכון חדש ועתיד חדש לאנשים מכל הדתות, שיחיו ביחד. ישראל, איחוד האמיריויות ובחריין יקימו שגרירויות ויחליפו שגרירים ויתחילו לעבוד ביחד כשותפים במגוון נושאים – תיירות, מסחר, בריאות וביטחון. הסכם אברהם פותח את הדלת למוסלמים מרחבי העולם לבקר באתרים ההיסטוריים בישראל".

    עוד הוסיף הנשיא, "במשך דורות תושבי המזרח התיכון עוכבו על ידי סכסוכים, שקרים ועוד. שקרים שהיהודים והערבים הם אויבים, ושמסגד אל-אקצה תחת התקפה. השקרים האלה עברו מדור לדור והדליקו מעגל של אלימות באזור ובכל העולם".

    "ההסכם הזה הוכיח שהם מתגברים על הגישות הכושלות של העבר. עכשיו מתחילים בתהליך חדש, ויהיו מדינות רבות שיצטרפו למנהיגים הנהדרים הללו. אנשי המזרח התיכון לא ישתמשו יותר בשנאת ישראל כתירוץ לרדליקיזם או קיצוניות" אמר טראמפ.

    נשיא ארה"ב שיבח את מאמצי המדינות ואמר, "היום העולם רואה שהם בוחרים בשיתוף פעולה על פני קונפקליט, שגשוג על עוני ותקווה על ייאוש. הם בוחרים עתיד שבו ישראלים וערבים, מוסלמים נוצרים ויהודים, חיים ביחד, מתפללים ביחד וחולמים יחד זה לצד זה. אני רוצה לברך את העמים בישראל, באיחוד האמירויות ובבחריין. שאלוהים יברך אתכם".

    ראש הממשלה פתח את נאומו ההיסטורי ואמר, "היום הזה הוא נקודת מפנה בהיסטוריה. הוא מהווה שחר חדש לשלום. במשך אלפי שנים העם היהודי התפלל לשלום. במשך עשורים, המדינה היהודית התפללה לשלום, וזו הסיבה שהיום אנחנו אסירי תודה".

    עוד הוסיף נתניהו, "אני אסיר תודה לך, הנשיא טראמפ, למנהיגות ההחלטית שלך. באומץ התעמתת עם הדיקטטורים מטהרן. הצעת חזון ריאליסטי של שלום בין ישראל והפלסטינים ותיווכת בהצלחה בשלום ההיסטורי הזה".

    ראש הממשלה קרא למדינות נוספות להצטרף, "לכל חברי ישראל במזה"ת, אלה שאיתנו היום ואלה שיצטרפו מחר, אני אומר: סלאם עליכום, שלום עליכם, שלום. שמעתם מהנשיא שהוא מצרף עוד ועוד מדינות. זה לא היה יאומן לפני כמה שנים, אבל עם נחישות והתמדה וגישה חדשה לעשיית שלום – זה הושג. תודה לך הנשיא".
    ראש הממשלה הזכיר את עברו כלוחם בסיירת מטכ"ל ודיבר בשבח השלום, "אזרחי ישראל יודעים טוב מאוד את מחיר המלחמה. אני יודע את מחיר המלחמה. נפצעתי בקרב, חבר קרוב שלי מת בזרועותיי. אחי יוני איבד את חייו כשהוביל את חייליו להציל בני ערובה מטרוריסטים באנטבה. השכול של הוריי לא הוקל עד יום מותם, ובמשך השנים כשבאתי לנחם משפחות של חיילים וקורבנות טרור – ראיתי את אותו צער".
    "וזו הסיבה שאני כל כך מתרגש להיות כאן היום. אלו שנושאים את פצעי המלחמה מוקירים את ברכת השלום. התרומה הכלכלית תורגש בכל האזור ועל ידי כל האזרחים. זה לא רק שלום בין מנהיגים, זה שלום בין עמים" אמר ראש הממשלה.
    נתניהו דיבר על השלום החם בין המדינות, "ישראלים, אמירתיים ובחריינים כבר מאמצים זה את זה. אנחנו להוטים להשקיע בשלום של שגשוג ושלום. כבר התחלנו לשתף פעולה במלחמה בקורונה. בואו נרגיש את מהלך ההיסטוריה. אחרי שהמגיפה תעבור, השלום יישאר".
    בסיום דבריו אמר ראש הממשלה בעברית את הפסוק מתהילים, "המלך דוד הביע את האמת הבסיסית לפני שנים בבירתנו הנצחית ירושלים: 'ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום'. השבוע מצוין ראש השנה היהודי, ואיזו ברכה אנחנו מביאים לשנה החדשה הזאת. ברכה של חברות, של תקווה, של שלום".


    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני מבינה שלא נתנו לקורונה להכנס

    2. 1

      אני מבינה שלא נתנו לקורונה להכנס לאזור הבית הלבן……. ,משהו יודע מה הקוסמות?! גם אני רוצה לאזור הבית שלי…! ועכשיו ברצינות למה כולם שם בלי מסכות????