נשיא ארה"ב: "אומות רבות מחכות להצטרף להסכמי השלום עם ישראל"

    איתי גדסי No Comments on נשיא ארה"ב: "אומות רבות מחכות להצטרף להסכמי השלום עם ישראל"

    במסיבת עיתונאים בחדר הסגלגל בבית הלבן יחד עם נשיא ארה"ב וראש הממשלה, התייחס טראמפ להסכם עם סעודיה שברקע: "דיברתי גם עם ערב הסעודית והתגובה הייתה מצוינת. הנסיך הוא אדם מצוין, אנחנו משיגים שלום במזרח התיכון בלי דם". שגריר סודאן ישתתף בטקס בבית הלבן

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם שלום היסטורי. ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן. לאחר הפגישה יצאו המנהיגים לחדר הסגלגל למסיבת העיתונאים.

    נשיא ארה"ב התייחס להישגים הישגים המדיניים ואמר, "ישראל כבר לא מבודדת. מה שישראל מקבלת, יותר מכל דבר אחר, זה שלום. איחוד האמירויות היא אומה אדירה ועוצמתית והם מאוד רצו לעשות את זה. אומות רבות מחכות להצטרף. אנחנו מדברים על לפחות 6-5 מדינות שיבואו במהירות רבה. הן מדינות שעייפות מלחימה, אפילו ביבי התעייף ממלחמה. עוד תראו הצהרות נוספות, תראו פעילות נפלאה. יהיה שלום במזרח התיכון".

    טראמפ התייחס לסעודה ואמר: "דיברתי גם עם ערב הסעודית והתגובה הייתה מצוינת. הנסיך הוא אדם מצוין, אנחנו משיגים שלום במזרח התיכון בלי דם. מדובר בשלום חזק, וזו דרך שונה. אנחנו נכנסנו אולי מהדלת האחורית, אבל זו הדרך החכמה – ואני חושב שהפלסטינים יצטרפו בזמן הנכון".

    טראמפ גם התייחס למערכה מול איראן ואמר: "אני רוצה גם הסכם טוב עם אירן שתהיה עשירה ומרוצה ממנו אבל צריך לחכות אחרי הבחירות בארה"ב אבל זה לא יקרה אם "ג'ו הישנוני"(ביידן) יזכה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו שקיבל בהוקרה ממהנשיא מפתח סמלי של הבית הלבן, אמר, "יש לנו מערכות יחסים חזקה במזה"ת. הנשיא הדגיש כמה מדינות מחכות להצטרף למעגל השלום. ישראל לא מבודדת בכלל, היא נהנית מהניצחון הדיפלומטי הגדול בהיסטוריה. מי שמרגיש מבודד זה האיראנים בגלל הלחץ שמופעל עליהם. פורצים דרך לעולם כולו. כולם יצטרפו למעגל השלום".

    במהלך מסיבת העיתונאים, כשהעיתונאים התחילו להציף שאלות אמר נתניהו לטראמפ, זה העיתונאים הישראלים. הם מנסים לכווץ את ההישג.

    בתוך כך, השגריר בפועל של סודאן בארה"ב הגיע לטקס החתימה על ההסכם בבית הלבן.

     



    0 תגובות