המשרד לשירותי דת ינפיק אישורי מעבר לחזנים ובעלי תקיעה

    איתי גדסי No Comments on המשרד לשירותי דת ינפיק אישורי מעבר לחזנים ובעלי תקיעה

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס: "הצורך לאפשר מעבר לאותם בעלי תפקידים הוא קריטי בכדי לקיים את מצוות החג". השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן: "ראשי המועצות הדתיות בערים השונות ובמועצות האזוריות פועלים לאפשר תפילות במרחבים הפתוחים". שלמה תנעמי יו"ר חבר המועצות הדתיות: "המטרה היא שכל אדם יוכל להתפלל ולשמוע קול שופר"

    תקיעת שופר. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נערכים לסגר הכללי; במשרד לשירותי דת הושלמו ההכנות האחרונות לקראת הסגר הכללי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בהתאם להחלטת הממשלה על הטלת סגר בחגי תשרי במשרד לשירותי דת נערכו בכדי לספק שירותי דת זמינים ונגישים בראש השנה ויום כיפור.

    לאור פניית שר הפנים הפריפריה והגליל הרב אריה דרעי למצוא פתרון שיאפשר את קיום התפילות ותקיעת השופר בימים הנוראים, הוביל מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס בשיתוף עם משרד הבריאות את הפתרון לבעלי התפילה והתוקעים בשופר. בכדי לאפשר להם מעבר לצורך מילוי תפקידם. "לחזנים ובעלי התקיעה יש תפקיד מרכזי בניהול ועריכת סדרי התפילה בימים הנוראים. הצורך לאפשר מעבר לאותם בעלי תפקידים הוא קריטי בכדי לקיים את מצוות החג".

    במשרד הבריאות נענו לבקשה ובדיונים שנערכו בין מנכ"ל המשרד ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הוחלט על הענקת אישורי מעבר מיוחדים לחזן ולבעלי התקיעה.

    איך זה עובד? המשרד לשירותי דת יפרסם באתר המשרד (www.dat.gov.il) את דף הבקשה. על בעל התפילה ועל גבאי בית הכנסת למלא את הדף ולשלוח למשרד לשירותי דת על מנת שמנכ"ל המשרד לשירותי דת יאשר את הבקשה.

    במשרד לשירותי דת יעמדו לרשות הגבאים על מנת להנפיק את האישורים בכדי שהתפילות יתקיימו במסגרת אותה מאפשר החוק.

    בתוך כך, השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן סיים הערכת מצב עם ראשי המועצות הדתיות ושמע מהם על הערכות שלהם לקיים את התפילות בשטחים הפתוחים. ראשי המועצות הדתיות בערים השונות ובמועצות האזוריות ספקו מחזורי תפילה שופרות חלקם אף דאגו לארונות קודש ניידים והצללה למקומות בהם נערכים תפילות במרחבים הפתוחים.

    יו"ר חבר המועצות הדתיות שלמה תנעמי סיפר על הערכות במהלך החודש האחרון והודה לראשי הרשויות המקומיות והמועצות האזוריות שסייעו בנושא "המטרה היא שכל אדם יוכל להתפלל ולשמוע קול שופר ראשי המועצות הדתיות עוסקים בכל ימות השנה בהנגשת שירותי הדת ובתקופה המאתגרת הזאת הדבר בא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר".



    0 תגובות