השר דרעי: "יתכן שנשחרר מעט את ההגבלות לפני יו"כ"

    ישראל רובין 1 Comment on השר דרעי: "יתכן שנשחרר מעט את ההגבלות לפני יו"כ"

    השר אריה דרעי מסכם שנה בשיחה עם 'קול חי': "הייתה לנו שנה קשה מאוד. הרבה מערכות בחירות, ללא ממשלה מתפקדת וללא תקציב ואחר כך עוד נפלה עלינו הקורונה". דרעי מסביר את איבוד השליטה על המשבר: "פתחנו הכל מהר מידי, חשבנו שניצחנו את הקורונה". על ההפגנות: "גם אני מתקומם וזועק את הזעקות של 'למה מותר הפגנות ולא בתי כנסת'. אבל בגלל שהם מחללים שבת אנחנו נחלל שבת? זה פיקוח נפש"

    אריה דרעי צילום: פלאש90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אומר בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי', כי הגל השני הגיע לאחר שהממשלה מיהרה לפתוח את המשק לאחר הסגר הראשון: "מה שקרה זה שהיינו מצד אחד הראשונים שסגרנו הכל, אך היינו גם הראשונים שפתחנו, כי היה לחץ גדול לפתוח. הייתה  תחושה שהתגברנו על המגיפה ואין קריסה ובתי החולים עובדים ופתחנו, ופתחנו מאוד מהר". קאהן: "הממשלה עובדת לפי לחצים?". דרעי: "כן".

    האזינו

    "אל תשכח", מוסיף השר דרעי "שלאף אחד לא היה ניסיון בניהול מגיפה שכזאת. הממשלה לא כשלה, תפסיקו לתייג את זה ככישלונות או הצלחות – אתם לא נמצאים שם וזה קל לתת ציונים לכאן או לשם אבל צריך להבין את כל התמונה המלאה".

    "פתחנו מהר מידי מבחינת המגיפה, אבל זה הציל את הכלכלה מקריסה גדולה יותר", מציין דרעי וממשיך "הטעות הגדולה והכישלון שלנו הוא שלא החכמנו כבר אז ולא הבנו שהקורונה לא נעלמה ולא ידענו לקטוע את שרשרות ההדבקה ולא היו מספיק בדיקות. רק גוף אחד היום יכול לעשות דברים כאלה – וזה הצבא. אנחנו בדרך לשם".

    "פרופ' גמזו בא עם תזה, הוא היה משוכנע שהוא מנצח את הקורונה בלי להטיל סגר. אבל הוא כל הזמן הדגיש שהוא ישנה את הגישה ברגע שמערכת הבריאות תניף דגל אדום ותגיד 'אנחנו לא יכולים יותר'".

    עוד אומר השר דרעי לקאהן: "אני עומד מאחורי ההחלטה על הסגר בתקופת החגים. לא ניתן היה לעשות את הסגר באוגוסט, כי הצבא עדיין לא היה ערוך להשתלט על האירוע. אחרי החגים אנחנו מתקרבים לחורף וזה מסוכן".

    דרעי מציין כי גם אותו מכעיס מדיניות ה'איפה ואיפה', אך צריך לנהוג באחריות: "גם אני מתקומם וזועק את הזעקות של 'למה מותר הפגנות ולא בתי כנסת'. אבל בגלל שהם מחללים שבת אנחנו נחלל שבת? זה פיקוח נפש. אנחנו צריכים להיות אחראים. הקורונה היא מחלה מסוכנת. אדם שבא לבית הכנסת עם תסמינים או לא יודע, הוא יכול לסכן, הוא אדם המזיק לסביבתו".

    בעניין התפילות בחגים אומר השר: "אנחנו, הציבור החרדי, נסתדר עם מניינים. אבל הדאגה שלנו היא לכלל ישראל. לכן, יתכן שנשחרר עוד את ההגבלות לקראת יום הכיפורים כדי לאפשר לעם ישראל להגיע לבתי הכנסת. פתחנו את מחסני החירום של המדינה, כדי לשחרר הצללות וכסאות למניינים הרבים".

    כמו כן, דרעי מתחייב כי תתאפשר רכישת 'ארבעת המינים': "נאפשר רכישת ארבעת המינים ואביזרי סוכה. הסוחרים יוחרגו כ'עובדים חיוניים'. נאפשר גם לחזנים להגיע לבתי הכנסת בימים הנוראים ונסדיר הסעות לבחורי הישיבות שיוכלו לחזור הביתה במוצאי יום הכיפורים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא יאמן! מילא זה איפה ואיפה אבל זה כבר הופך להיות כאילו החרדים הם מפיצי המחלה עובדה שדווקא עליהם מוציאים את כל האופציות הקשוחות