הצעת החוק של מלכיאלי אושרה: חברות הביטוח ישלמו בהעברה בנקאית

    איתי גדסי No Comments on הצעת החוק של מלכיאלי אושרה: חברות הביטוח ישלמו בהעברה בנקאית

    תיקון חברתי: עד היום נהגו חברות הביטוח להעביר את הכספים בצ'יקים שהיו מוגבלים עד 3 חודשים, דבר שגרם למבטוחים לאבד כמאה מיליון ש"ח כל שנה. הצעת החוק של מלכיאלי ואבוטבול קובעת כי החברה תשלם את הכסף למבוטח בדרך בה שולמו דמי הביטוח לרבות אשראי והעברה בנקאית

    ח"כ מיכאל מלכיאלי צילום: פלאש 90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק שתחייב את חברות הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח בהעברה בנקאית ולא בדואר. את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי ומשה אבוטבול (ש"ס). החוק צפוי להיכנס לתוקף ב־1 בדצמבר 2020.

    עד לפני כשנה הועברו תגמולי הביטוח באמצעות צ'קים שמגיעים דרך הדואר ומוגבלים להפקדה של בין חודשיים לשלושה חודשים בלבד. עם זאת, בשנה האחרונה החלו כמה שיתופי פעולה בין חברות הביטוח לאפליקציות התשלומים כמו ביט של בנק הפועלים ופיי של בנק לאומי במטרה להקל על הליך העברת הכספים למבוטחים. מאז, למעלה ממחצית מהתשלומים מועברים באמצעות האפליקציות ולא בצ'קים.

    על פי הצעת החוק, בכל שנה מאבדים מבוטחים כ־100 מיליון שקל בשל הסרבול של שיטת העברת הכספים בדואר, שמביאה לכך שהרבה מהם פשוט לא מגיעים ליעדם או לא נפדים בזמן.

    מציעי החוק הדגישו כי דווקא גביית תשלומי המבוטחים על פרמיות נעשית על ידי כרטיס אשראי או בהוראת קבע – דרכים פשוטות ובטוחות הרבה יותר להעברת כספים. "מכיוון שבידי החברות נמצאים פרטי כרטיסי האשראי או הוראות הקבע של לקוחותיהן יש בפניהן דרכים פשוטות לשלם למבוטחיהן אשר יבטיחו את הגעת הכסף למבוטחים".

    לפיכך, קובעת הצעת החוק כי חברות הביטוח ישלמו את תגמולי הביטוח באותו אמצעי תשלום בו שולמו דמי הביטוח, אלא אם יבחר המבוטח בדרך העברת תשלום אחרת.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר לאחר אישור הכנסת: "מדובר בהצעת חוק חברתית ראשונה במעלה, ובבשורה גדולה למבוטחים. ברוך השם אנו מברכים על עוד הישג חשוב לתועלת הציבור. נמשיך בחקיקה מסיבית בשלל תחומים לתועלת הציבור הרחב בכלל ולציבור המוחלש בפרט".

     



    0 תגובות