נשיאת העליון לפרקליטות: "קיימו בדיקה מקדמית להדלפות קלטות השמע"

    איתי גדסי No Comments on נשיאת העליון לפרקליטות: "קיימו בדיקה מקדמית להדלפות קלטות השמע"

    נשיאת העליון ביקרה בחריפות את החלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט שלא לפתוח בחקירה בפרקליטות לאחר הדלפות קלטות שמע לידי עיתונאים, "זה מתהפך עליכם. זה פוגע גם בכם, זה פוגע באמון הציבור, האם לא הגיעה הזמן לעשות מעשה ולחקור?"

    עורכי דינו של שאול אלוביץ' בבג"ץ היום צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מכה ליועמ"ש? בעתירה שהוגשה היום (שני) לעליון ע"י איש העסקים שאול אלוביץ' ורעייתו כנגד ההדלפות בתיק 4000 בו אלוביץ' מואשם במתן שוחד, שופטי בג"ץ המליצו לפרקליטות לפתוח בבדיקה מקדמית על ההדלפות שהגיעו לעיתונאים מתוך חומרי החקירה בתיק.

    פרקליטיו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, טענו כי ההדלפה פוגעת בנאשמים בתיק ו"מעבירה את המשפט לכיכר העיר". עורכי הדין אמרו על החלטתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט שלא לחקור את מקור ההדלפות מהפרקליטות, או לפחות לבצע בדיקה מקדימה, היא בלתי סבירה באופן קיצוני.

    הנשיאה חיות אמרה בדיון לבאי כוח היועמ"ש: "יש לנו קושי עם העובדה שההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה היא לא לעשות כלום. לו הייתם או אומרים שעשיתם משהו, שצמצמתם מעגלים, שעשיתם בדיקה, משהו על איזשהו ניסיון, לפני שאומרים שאין תוחלת בחקירה או שהיא כזו שלא כדאי לעשות אפילו פעולה אחת. כשלא עושים כלום, יש לנו קושי עם זה. ההצעה שלנו היא שתשקלו לקיים בדיקה מקדמית להדלפת קלטות השמע".

    עוד לפני כן אמרה חיות לנציגי היועמ"ש: "פעם אחרי פעם כשמגיעות עתירות על חקירת הדלפות אנחנו מביעים מורת רוח קשה, אלה לא אירועים נדירים, שאפשר לומר לגבי כל אחד שאפשר לשקול. אבל יש כאן תופעה מדאיגה שהנזקים בגללה לא חלוקים אפילו על ידיכם. וזה פוגע בתביעה, שלא לדבר על הפגיעה בעותרים ובהליך שמתנהל".

    חיות ביקרה את התנהלותו של היועמ"ש ואמרה, "זה מתהפך עליכם. זה פוגע גם בכם, זה פוגע באמון הציבור, האם לא הגיעה הזמן לעשות מעשה ולחקור. כמה אנשים לטענתכם נחשפו להקלטות האלה? כמה? ואם זה העד זה פחות חמור? יש טענה שמישהו אחר נתן את הקלטות? זה העד נתן למשטרה, אדוני מרמז שזה יצא מההגנה?".



    0 תגובות