אנשי השנה: ראש העיר הנבחר של השנה

    עמית דניאל 1 Comment on אנשי השנה: ראש העיר הנבחר של השנה

    מההסתה כנגד החרדים ועד לטיפול יעיל ומהיר במשבר: מי ראש העיר הנבחר עליכם לשנת תש"פ 2020?

    12:35
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on הזדמנות נפלאה לשינוי שיביא ברכה גדולה • הלכה לשבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר הקורונה, המאפיל גם בלא שנרצה על בחירותינו באנשי השנה, השפיע בעיקר על הרשויות המקומיות. ההנהגה הפוליטית הארצית הנחתה והתנהלה כפי שהתנהלה, לעתים טוב לעתים פחות, אך ראשי הרשויות היו חייבים לספק תשובות לתושבים מדי יום, מדי שעה. בחרנו מספר ראשי ערים שבלטו, כל אחד בדרכו השונה, בהתמודדות עם הנגיף.

     

    1. אברהם רובינשטיין

    במשך שנים רבות עוסק רובינשטיין בצרכי ציבור באמונה, נציג ציבור שקרוב מאד לגדולי ישראל. מינויו לראשות העיר בני ברק עבר באופן חלק אבל אין ספק שרובינשטיין עלה שלב בהתמודדות הציבורית עם הסתה אנטי חרדית (מכיוון העיר השכנה) ובעיקר בעת הקורונה – בהתמודדות מול רשויות המדינה בעבודה באופן צמוד. בגל הראשון רובינשטיין לקח צעד לאחור ונתן לאלוף במיל' רוני נומה לנהל את העיר וקיבל על כך שבחים רבים. בגל השני, רובינשטיין הפיק לקחים וניהל את העיר מבחינת הקורונה ביד רמה. גם ציבורית וגם תקשורתית.

     

    2. מאיר רובינשטיין

    ראש העיר הבלתי נלאה של ביתר עילית ידע סערות בעירו אך נדמה שסערה כמו הקורונה היתה שונה בתכלית. הקורונה הכריחה את רובינשטיין להיות בפרונט מול החלטות שונות ולפעול בשילוב כוחות כדי למגר את הקורונה מעירו. העיר, כמו כל עיר עם משפחות ברוכות ילדים, היתה אתגר לא פשוט ונדמה כי עד כה מנוהלת היטב.

     

    3. ישראל פרוש

    הדור השלישי לשליחי הציבור של משפחת פרוש המעטירה אוהב את בתפקידו וזה מה שכל תושב עיר בכל עיר יכול לאחל לעצמו. אבל לא רק את התפקיד שלו הוא אוהב אלא גם את העמדות שלו, בוודאי כשזה מגיע לרווחת התושבים. האיש לא נרתע להיות הראשון מבין ראשי הערים שיוצא נגד גמזו ומתווכח אתו גלויות. דוחו"ת אקסל לא מפחידים אותו ואת דעת הקהל הוא מחשב רק לפי התוצאה.

     

    4. משה ליאון

    האיש של ליברמן ודרעי, קראו לו אבל הוא נכנס בכל הכח לקומה החמישית בכיכר ספרא כדי להוכיח שתושבי העיר מעניינים אותו. בניה, תרבות וכל מה שחלם – ליאון קידם ובכל הכח. ואז באה קורונה. אבל ליאון לא נבהל והמציא, יחד עם שדר "קול חי" מנחם טוקר, את משאיות השמחה – הקונספט שהגיע לאחר מכן לכל עיר ואם בישראל – והקים גם הוא חמ"ל עירוני שתפקד בצורה מיטבית עם חלוקת העיר לשכונות ועוד פעולות שבלמו את התפשטות הנגיף.

     

    5. יצחק רביץ

    ראש מועצת קרית יערים יצחק רביץ היה בין הראשונים שהתמודד עם גל רציני והגדרות אדומות. השבחים שגרף, מבית ומחוץ הוכיחו התנהלות מיטבית והתמודדות רצינית עם הנגיף, גם כשהכל היה לא ברור בשבועות הראשונים של הנגיף בארץ.

     

    6. יעקב גוטרמן

    הוא אולי ראש העיר הכי שקט בכל הנוגע למאבק הקורונה אבל נראה כי, חרף הנתונים הגבוהים שקיימים אצלו, העיר מנוהלת היטב. המאבק בנגיף קורונה בעיר כמו מודיעין עילית הוא לא פשוט: משפחות ברוכות ילדים, ישיבות, שכונות מרובות הסמוכות זו לזו ועוד. אבל גוטרמן בדרכו עשה את מה שצריך ועושה את מה שצריך כדי שהעיר הזו תמשיך להיות בעלת צביון חרדי ובריאה.

     

     

     

    התש"פ שהיתה – מי יבחרו לאנשי השנה | לרשימה המלאה הקליקו כאן



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב אריה דרעי שהשיגו הרבה דברים בשביל הציבור כל. הכבוד