בעקבות 'קול חי': ועדת הפנים דנה במשבר החמור

    עמית דניאל No Comments on בעקבות 'קול חי': ועדת הפנים דנה במשבר החמור

    ועדת הפנים של הכנסת דנה במשבר בחנויות המשקפיים והאופטיקה: "על מדינת ישראל לדאוג למי שהגדירה כעובדים חיוניים", הוסכם בוועדה

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים של הכנסת דנה היום (שני) בבעיית ענף האופטומטריה ובעלי חנויות המשקפיים בתקופת הקורונה. זאת, לאחר שהנושא עלה לראשונה ב'תכנית החברתית' בהגשת אפרים דוד ב'קול חי'.

    כזכור, עם תחילתו של משבר הקורונה הוגדרו חנויות האופטיקה והמשקפיים כעסקים חיוניים והיו פתוחים לאורך כל תקופה זו. מציאות זו יצרה מצב מורכב שכן אחוז ההכנסות של בעלי החנויות ירד בסכום משוער של 90 אחוזים בעוד שהם נאלצו על פי חוקי החירום להישאר פתוחים ובשל כך גם נפגעו כלכלית וגם נאלצו לשלם ארנונה.

    מי שפעלה בנושא כבר לפני מספר חודשים הייתה הדר מילר, בעלת רשת "אופטיקנט בארנס" שסניפה הראשי נמצא ברמלה. מילר העלתה את הנושא לסדר היום הציבורי ופנתה למספר ח"כים כדי שירתמו למען מתן הנחה בארנונה לחנויות האופטיקה.

    מילר אמרה היום עם כינוסה של הוועדה כי: "אני שמחה לדעת שהנושא אותו הצפתי עלה לסדר היום הציבורי. לפני מספר חודשים פניתי לח"כ אבוטבול מש"ס שפנה לשר האוצר כדי לתת מענה ראוי לסוגיה זו. יש להמשיך להגדיר את חנויות האופטיקה כעסקים חיוניים ולאפשר להן מתן הנחה בארנונה עקב הירידה בהכנסותיהן. צעד זה חייב להתממש בטרם חנויות נוספות יקרסו. על שר האוצר להתערב מיידית במשבר זה ולאפשר גם לחנויות אלה את מתן הנחה בארנונה. על מדינת ישראל לדאוג למי שהגדירה כעובדים חיוניים".



    0 תגובות