ח"כ סמוטריץ' לראה"מ נתניהו: "נדרשת היערכות מוקדמת לחגי ישראל"

    אליהו גרין No Comments on ח"כ סמוטריץ' לראה"מ נתניהו: "נדרשת היערכות מוקדמת לחגי ישראל"

    יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראה"מ נתניהו: "נדרשת היערכות מוקדמת לחגי ישראל. מענה מיידי לקראת התפילות, מצוות השופר, מנהג הכפרות, ארבעת המינים ויתר מצוות החג"

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה נבימין נתניהו ובו הוא דורש לספק מענה לטקסים השונים המתקיימים במהלך החג. ביניהם: תפילות, מצוות השופר, מנהג הכפרות, ארבעת המינים ויתר מצוות החג.

    תחת הכותרת "דורשים תשובה – מענה מיידי לרבבות עמך בית ישראל לקראת חגי תשרי", כתב ח"כ סמוטריץ' לראש הממשלה "כידוע, בעוד ימים ספורים נחגוג בעזרת ה' את ראש השנה הבא עלינו לטובה ומיד לאחריו כמובן את כלל חגי תשרי. כבר בתחילת חודש אב, לפני כחודש וחצי, פניתי בעניין אל פרופ' גמזו וביקשתי להסדיר את עניין התפילות בשיתוף עם הרשויות המקומיות ובאופן שיתאם את הנחיות משרד הבריאות וישמור על בריאות המתפללים והציבור".

    "הצעתי מתווה שמאפשר לקיים את שניהם, אולם לצערי הצעתי לא התקבלה והציבור עומד בעניין זה מול שוקת שבורה", מוסיף סמוטריץ'.

    עוד כותב ח"כ סמוטריץ' לראש הממשלה נתניהו: "כפי שבודאי ידוע לך היטב, חגי תשרי מאופיינים במצוות רבות אשר דורשות היערכות וחשיבה מבעוד מועד. כבר בראש השנה אלפי חולים, ולהבדיל מבודדים ואנשים שנמצאים בקבוצת סיכון, יתפללו לצערנו בביתם. ישנן יוזמות חברתיות- קהילתיות של תקיעת שופר מחוץ לבתיהם של מי שאינם יכולים להגיע אל בית כנסת. אותם מתנדבים אינם יודעים האם במסגרת הסגר יורשה להם לנוע ברחובות הערים והישובים. חוסר הודאות המוזכר גורם לצער ולכאב גדול גם למבודדים ולחולים אשר אינם יודעים אם יעלה בידם לקיים את מצוות שמיעת קול שופר בראש שנה".

    כמו כן, מוסיף ח"כ סמוטריץ' במכתבו לראה"מ: "בערב יום הכיפורים נוהגים רבים לקיים את מנהג הכפרות. גם במקרה זה, לא ידוע אם יאפשרו לקיים את המנהג ובאיזה אופן".

    בנוסף, "מיד לאחר יום הכיפורים נפתחים ברחבי הארץ דוכנים למכירת ארבעת המינים, הסחורה כבר נרכשה על ידי הסוחרים בכסף רב, אך טרם ברור היכן ובאיזה אופן יהיה ניתן לשווק ולרכוש את ארבעת המינים ומה השלכות הסגר המסתמן על כך".

    "בנוסף לארבעת המינים, גם חנויות רבות למכירת סוכות ואביזרים נלווים אינן יודעות כיצד יהיה עליהן לנהוג באם תחליט הממשלה על הטלת סגר".

    "הנה כי כן, ציבור עצום של מאות אלפים רבים של יהודים עומד נבוך ואינו יודע כיצד יחגוג את הימים הקדושים ביותר בשנה וכיצד יקיים את מצוות החגים".

    "לא יעלה על הדעת כי אחד הביטויים העמוקים ביותר להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית נדחק לקבלת החלטות ברגע האחרון. התנהגות הממשלה בעניין זה מהווה זלזול בקדוש והיקר לרבבות עמך בית ישראל".

    "אינני מביע את עמדתי לגבי הסגר, הצורך בו ומאפייניו. כל שאני דורש הוא כי תינתן הדעת בכל החלטה שלא תתקבל למצוות החג ולצורך לאפשר היערכות מוקדמת והכרחית של הציבור והספקים להן וכי ההחלטות בעניין יתקבלו ויפורסמו לאלתר ולא אחרי הדקה ה-90".

    "אדוני ראש הממשלה, בתקופה זו של ימי אלול מקובל לחזור בתשובה, אבקש שממשלת ישראל תחזור עם תשובה למאות האלפים אשר כל כך מצפים לבהירות. אני עומד לרשותך בעניין זה ככל שתמצא לנכון", כותב ח"כ סמוטריץ'.



    0 תגובות