שר המשפטים לנציב רוזן: יש לברר את הטענות בעניין פרשת אום אל-חיראן

    ישראל רובין No Comments on שר המשפטים לנציב רוזן: יש לברר את הטענות בעניין פרשת אום אל-חיראן

    שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה לנת"ם, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת שיבדוק את הטענות שהועלו בנוגע לאירוע הטראגי שאירע בשנת 2017 באום אל-חיראן, בו נהרגו תושב המקום יעקוב אבו אל קיעאן ז"ל והשוטר ארז שאול לוי ז"ל

    צילום: יונתן סינדל / פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה הבוקר (ראשון) לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס דוד רוזן, על מנת שיבדוק את הטענות שהועלו בשבוע החולף בנוגע לאירוע הטראגי שאירע בשנת 2017 באום אל-חיראן, בו נהרגו תושב המקום יעקוב אבו אל קיעאן ז"ל והשוטר ארז שאול לוי ז"ל.

    לפי בקשת השר ניסנקורן, יערוך הנציב רוזן, בהתאם לסמכויות הנתונות לו, בירור בנוגע לטענות שעלו אודות האופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח,ש בעניינו של אל קיעאן ז"ל בפרשה.

    בתוך כך, שר המשפטים ניסנקורן ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ החליטו על הקמת צוות בראשות מנכ"לי משרדיהם, לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. הצוות יגבש דרכים להסדרת פתרונות עבור מפוני הכפר.

    שר המשפטים אבי ניסנקורן: "בתקופה שבה שלטון החוק נתון תחת מתקפה יום-יומית ונטולת רסן, שכל מטרתה לייצר דה-לגיטימציה לשומרי הסף, עלינו לבור את הבר מן התבן על מנת להמשיך ולשפר את המערכת. כפי שהבהרתי מאז כניסתי לתפקיד, לצד הגנה בלתי מתפשרת על עצמאותה של מערכת אכיפת החוק אני מחויב לבדוק כל ביקורת עניינית, באופן מקצועי וחסר פניות. וכך אני פועל".

    לדבריו "הדיווחים בעניין מקרה אום אל-חיראן עוררו שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח"ש בקשר לאל קיעאן ז"ל והעלו סוגיה חברתית כאובה וחשובה לסדר היום. על כן, ביקשתי מהנציב רוזן לבדוק את הטענות בעניין זה".

    עם זאת, ציין השר "הבדיקה המקצועית תסייע לחזק את המערכת ואת אמון הציבור בה. אבל אסור להתבלבל: כל ניסיון לקשור את האירוע הטראגי באום אל-חיראן לתיאוריות קונספירציה שקריות הוא תלוש ומחפיר, ובינו לבין בירור ענייני אין כל קשר".

    "במקביל", הוסיף "עלינו להבטיח שלצד הבדיקה המערכתית, יוכלו מפוני הכפר לשקם את חייהם באופן מיטבי. לכן, יחד עם שר הכלכלה, אשר מופקד גם על רשות הבדואים, החלטתי להקים צוות בראשות מנכ"לי משרדינו, שיבחן כיצד ניתן לסייע בפתרון הקשיים הביורוקרטיים והכלכליים עמם מתמודדים מפוני אום אל-חיראן".



    0 תגובות