- רדיו קול חי - -

גדולי ישראל במכתב לבחורי הישיבות: "להישמר מאוד שלא להידבק ולא להדביק"

לאחר הפרסומים בשבוע האחרון על עלייה חדה בשיעורי החולים בישיבות הגבוהות הנמצאות בסגר עד לאחר יום הכיפורים, והחשש כי אחוז החולים בישיבות ילך ויגבר לאור הדעה הרווחת כי הנגיף אינו מסוכן לבחורים הצעירים ועל כן הזהירות היא פחותה. על דעת גדולי הדור מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין יצא היום (שישי) גילוי דעת לבחורי הישיבות על חובת הזהירות בתוך הישיבות.

במכתב במיוחד כותבים ראשי הישיבות: "אנו מזהירים בזה שהן מצד חובת שמירת הגוף והנפש והן מצד המשך עלייתם הרוחנית, חובה על כל אחד להישמר מאוד שלא להידבק ולא להדביק בחולי".

ראשי הישיבות מוסיפים בהמשך המכתב, "שמענו ממומחים שעוסקים בעניין זה, וכן נוכחנו הפועל לצערינו שרבים מהצעירים שחלו, גם לאחר החלמתם לא שבו בינתיים לגמרי לאיתנם, וזה פוגע בכל תחומי החיים ובראשם בריכוז והתמדה בתורה"ק והנמצאים בתוך הציבור אחראים יותר להיזהר ולהזהיר בזה".

את המכתב המיוחד מסיימים ראשי הישיבות בברכה, "והשי"ת ירחם עלינו ועל פליטתנו למנוע משחית ומגיפה מעלינו ויכתבנו לחיים טובים ארוכים ולשלום".

המכתב המלא:

 

היום נחשפו הנתונים על הערים האדומות ביניהם מספר ערים חרדיות. בשלושת היישובים עם מספר החולין הכי גבוה ניצבות ירושלים, בני ברק ואשדוד. שיעור התוצאות החיוביות בבדיקות הקורונה ביישובים החרדיים גבוה מאוד הוא עומד על שיעור של 17%.

 

אמש בשעת לילה אישר קבינט הקורונה את התוכנית התלת שלבית להורדת התחלואה. בערב ראש השנה יוטל סגר כללי הרמטי על כל הארץ למשך שבועיים. לאחריו ישראל תהיה תחת ריסון מהודק ועל פי רמת התחלואה.

השלב הראשון: סגר:

פעולות שיתבצעו:
1. הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים.
2. סגירת מערכת חינוך, למעט חינוך מיוחד (כיתות ה' ומעלה לימוד מרחוק לאורך החגים).
3. סגירת פעילות המגזר הפרטי והציבורי (עבודה מהבית ככל הניתן), למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים.
4. תפילות במרחב הציבורי בהתאם למתווה שיוסכם.
5. סגירה מלאה של מסעדות (למעט שירות משלוחים), פנאי ובילויים, עסקים ומסחר ותיירות פנים.

השלב השני: ריסון מהודק

פעולות שיתבצעו:
1. הגבלת מעבר בין ערים.
2. הגבלת התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור.
3. סגירה מלאה של מסעדות, פנאי, בילויים, קניונים, תיירות פנים, מסחר ועסקים מקבלי קהל.
4. סגירת מערכת החינוך, למעט חינוך מיוחד, לאורך כל התקופה, מלבד למידה מרחוק לכיתות ה' ומעלה. חידוש הלימודים לאחר סוכות ייבחן בהערכת מצב מיוחדת.
5. מגזר ציבורי במתכונת חירום.
6. מגזר פרטי – עבודה בהיקף 30%-50% במקומות ללא קבלת קהל (משרדים, מפעלים וכו') – עבודה מהבית לכל מי שיכול.

השלב השלישי: תכנית הרמזור

מעבר לפעילות בהתאם לתוכנית הרמזור בסיום שני השלבים הראשונים.