איזנקוט על עסקת המטוסים: "שמירת היתרון האיכותי של צה"ל הוא קריטי"

    איתי גדסי No Comments on איזנקוט על עסקת המטוסים: "שמירת היתרון האיכותי של צה"ל הוא קריטי"

    הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אומר בנוגע לעסקת המטוסים של ארה"ב עם איחוד האמירויות, כי "במזרח התיכון ידיד יכול להפוך לאויב מר ולכן שמירת היתרון האיכותי של צה"ל הוא קריטי". בנוגע למשבר הקורונה אמר "התורפה העיקרית שמתהווה בחודשים האחרונים: אובדן אמון הציבור"

    איזנקוט צילום: פלאש 90
    18:31
    25.04.24
    אבי יעקב No Comments on מעקב קול חי: תקלת כשרות נוספת ברשת יש חסד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) במרכז הבינתחומי הרצליה בראשות אלוף במיל' עמוס גלעד, קיים היום (חמישי) כנס ביטחוני-מדיני בינלאומי אונליין בנושא: "ישראל בעידן של משברים – האם לקראת שינוי?".

    משבר הקורונה

    הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גדי איזנקוט, אמר בשיחה עם אלוף מיל' עמוס גלעד, ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) במרכז הבינתחומי הרצליה, כי "בחצי שנה האחרונה התהווה איום משמעותי, סכנה לאסון לאומי. זה לא רק איום בריאותי אלא מגפה שנוגעת בכלל מרכיבי הבטחון של מדינת ישראל. ולכן אנחנו במציאות מאוד מורכבת וקמים בבוקר עם 4000 נדבקים – זה מעיד על כשלון גדול ועל היעדר אסטרטגיה".

    לדברי איזנקוט "התורפה העיקרית שמתהווה בחודשים האחרונים: אובדן אמון הציבור. כשנותנים הנחיות לסגר וריחוק והציבור מאבד אמון זו הפגיעה הגדולה יותר. והפגיעה במשטרה, ברשויות ובסמכויות שלהם באה לידי ביטוי באופן שהציבור מתנהל. הדרך להתמודד היא לומר את האמת. לדבר עם הציבור להתוות אסטרטגיה ולתת לו תקווה ואופק".

    הרמטכ"ל לשעבר הוסיף "אנחנו רואים מדינות בגודל של ישראל שפעלו לפי מתודולוגיה נכונה והצליחו, ורואים מה קורה אצלנו אחרי שהתחיל טוב והלך לכיוון רע מאוד. שילוב של היעדר אסטרטגיה ומסרים ברורים והיעדר מנהיגות שנדרשת בשעה הקשה. להנהגה יש תפקיד לספק תקווה וחזון, כדי שהחברה הישראלית תצא מהאירוע הזה, כנראה ביוני הבא, מחוזקת יותר".

    עיסקת המטוסים עם האמירויות

    בהתייחס לעיסקת המטוסים עם האמירויות, ולחשיבות של שימור יתרון איכותי לצה"ל ולמדינת ישראל גם בעידן של יחסי שלום מתהווים, אמר: "במזרח התיכון ידיד יכול להפוך לאויב מר ולכן שמירת היתרון האיכותי הוא קריטי. יש במזה"ת מדינות עשירות מאוד שיודעות לרכוש את מה שיש לנו, בהיקפים גדולים בהרבה. התמודדות עם אתגר הענק הזה היא שמירת היתרון האיכותי של צה"ל, ועמדת מערכת הביטחון במשך שנים היתה לא לספק לאחרים נשק שובר שוויון ולהשאיר את הנשק המתקדם ביותר בידי צה"ל".

    הסכסוך הישראלי-פלסטיני

    לשאלת האלוף במיל' עמוס גלעד מה המשמעות של היעדר הסכם מדיני עם הפלסטינים לגורלה של מדינת ישראל ולביטחונה, ענה אינזקוט: "באיו"ש יש 2.8 מיליון פלסטינים ובעזה 2 מיליון פלסטינים. הרשות היא עמית שאתו מקיימים בשנים האחרונות שיתופי פעולה בטחוניים לתועלת שני הצדדים. לאורך שנים נבנתה יכולת מרשימה מאוד של סיכול לשב"כ ולצה"ל וזה נותן למקבלי ההחלטות במדינה אפשרות לקבל החלטות מתוך עמדת כוח".

    עוד הוסיף רב אלוף במיל' גדי איזנקוט "הזירה הפלסטינית לא תיעלם. נכון לקדם ברצועת עזה הסדרה ארוכת טווח כדי לאפשר יציבות, לצד ההבנה שחמאס הוא אויב מר שצריך להביס אותו. באיו"ש צריך לשפר את התיאום ולחזור להסדר ביניים ולבניית יחסים טובים יותר לעתיד מתוך הבנה שיש אינטרס ישראל מובהק להיפרד מהפלסטינים".

    "בשנים האחרונות, לצערי, מתקבלת בציבוריות הפלסטינית תפיסה לחזון של מדינה אחת, דו-לאומית. פעם זה היה רעיון שאימצו מעטים והיום זו דיעה שקונה אחיזה רחבה מאוד גם אצל הצעירים והיא מסוכנת לקיום מדינת ישראל. האינטרס שלנו הוא להיפרד מהפלסטינים מעמדה של כוח ומתוך שליטה ישראלית במעטפת ומתוך אחריות גוברת על השטח כדי למנוע סיכונים עתידים", אמר הרמטכ"ל לשעבר.



    0 תגובות