הסיורים הכי מעניינים בשכונות הירושלמיות • צפו

    קובי פינקלר No Comments on הסיורים הכי מעניינים בשכונות הירושלמיות • צפו

    מזג אוויר מצוין וצלול ובילוי זמן איכות משפחתי כפי שלא עשיתם מזמן ואל תשכחו להביא סוודר לשעות הערב והכל בהתאם לתו הסגול | סיור מצולם

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסתיו, הוא ה-זמן להתרחק מכל הלחות והחום ולהגיע עם כל המשפחה לביקור בעיר עם האוויר הכי צלול לחגיגה של פעילויות. בירושלים תמצאו שפע של אטרקציות וחוויות המבטיחות לכם בילוי מהנה ואיכותי לכל המשפחה ולמגוון גילאים.

    מזג אוויר מצוין וצלול, בילוי זמן איכות משפחתי כפי שלא עשיתם מזמן ואל תשכחו להביא סוודר לשעות הערב והכל בהתאם לתו הסגול. נשמע מפתה? למה אתה מחכים! אסור לפספס.

    רוצים לדעת מה הכי שווה? ריכזנו במיוחד בשבילכם כמה מיוחדים.

    האיש עם המזוודות

    כדי להכיר את ירושלים בדרך מקורית משעשעת ומעניינת נצמדנו לאמיר עם המזוודה בטיולי המזוודה שלו.  פתחנו את הסיור בשכונת  ימין משה כדי להכיר את השכונה מימין עברו, את משעוליה, דמויותיה ועברה.

    אמיר, פותח את המזוודה והקהל מהופנט. מבוגרים, נערים וקטנים לוגמים כל מילה. המזוודה מציעה דרך מקורית וססגונית למפגש חוויתי של סיורים מודרכים בליווי שחקן תיאטרון ברחבי הארץ.

    במסגרת סיורי החוויה  מתוודעים לערים והמקומות היפים והמעניינים ביותר  בישראל אשר טומנים בחובם אינספור סיפורים ומעשיות על אישים ודמויות מהעבר וההווה.

    סיור בנחלאות עם מגדל דוד

    רוצים להכיר שכונה אחרת? גם את זאת נעשה באמצעות שחקן שהוא גם מורה דרך, גם מפעיל וגם מביא לנו מידע רב ומעניין. עברנו לשכונת נחלאות סמוך לשוק מחנה יהודה.

    ראשית חידה? מכמה שכונות מורכבת השכונה? שואל עקיבא סיגל מורה הדרך מטעם 'מוזיאון מגדל דוד', שמארגן כאן את הסיורים.

    התשובות רבות. התשובה הנכונה קשורה במינהל השכונתי של האזור 'לב העיר'. לא רק בליבה של העיר אלא  מאגד את 32 שכונות נחלאות.

    הלכנו הפעם אל שכונת הפחים. כשמה (לפחות פעם) כן היא. ושכונת הפרסים בעקבות השיראזים והבושרים בירושלים. שמענו את סיפורן של הקהילות שכנגד כל הסיכויים הצליחו להתאושש ממחסור ורעב ולהקים שכונות ובתי כנסת.

    בסיור הקרוב  תוכלו לשמוע גם על מנהגי הסליחות אז והיום, ואת פיוטי הסליחות בעת הביקור בבית כנסת 'אוהבי ציון'.

    מוזיאון מגדל דוד שלא הכרתם

    המוזיאון שוכן במצודת מגדל דוד, אחד מסמליה המרכזיים של ירושלים, ומגולל סיפור בן למעלה מ-3,000 שנה באמצעים טכנולוגיים חדשניים ומרתקים.

    מיקום המצודה – בנקודת החיבור בין מזרח למערב העיר, מבטא את הדיאלוג המתמשך שמתקיים בין ירושלים העתיקה לבין ירושלים המודרנית בת ימינו. קירות המצודה והממצאים הארכיאולוגיים שבין חומותיה היוו חלק מהמאורעות שעיצבו את פניה של ירושלים מאז תקופת ימי מלכי יהודה המקראיים ועד ימינו.

    לפני שש שנים נפתח אגף חדש, "הקישלה", מתחם בית מעצר עתיק שסיור בתוכו פותח דלת למעמקי ההיסטוריה של ירושלים וחושף סיפורים עוצרי נשימה על גלגולו של המבנה.

    מהו הסיפור שעומד מאחורי המפה ששורטטה על קירות הקישלה בימי המנדט?
    לאיזה צורך השתמשו היהודים המעטים שחיו בתקופה הצלבנית בבריכות המים אשר התגלו במעבה הקישלה? מהו החוט שמחבר בין התקופה הצלבנית, השלטון המצרי במאה ה-19 ותקופת המנדט הבריטי?

    את התשובות לשאלות הללו ועוד רבות אחרות יודעים לספר קירותיו הדוממים של מבנה הקישלה, שהתעוררו לחיים .

    לאורך כל השנה מציג המוזיאון תערוכות מתחלפות שעל אחת מהן נדבר בהמשך.

    מופעים אור־קוליים

    לאורך כל חודשי השנה מוקרנים על חומות המצודה שני מופעים אור-קוליים: החיזיון הלילי הקלאסי ומופע המלך דוד. חוויה רב-חושית, אשר מחברת בין עבר, הווה ועתיד, ומעירה לחיים את סיפורי ירושלים.

    דגם ירושלים במאה ה-19

    דגם גדול ממדים ויחיד במינו שנוצר בשנת 1872 על ידי הצליין ההונגרי סטפן אילאש, ומתאר את ירושלים כפי שנראתה בימיו. ייחודו של הדגם בפרטים הרבים הכלולים בו ובתיעוד פני העיר קודם לשינויים המשמעותיים שחלו במהלך המאה ה-20 (הדגם מנציח למשל את הרובע היהודי טרם הריסתו בשנת 1948). בשנת 1985 הועבר הדגם לירושלים, שופץ ושוקם, והוא מוצג בהשאלת קבע במוזיאון מגדל דוד.

    תערוכת משפחת בנאי

    האגס אחד, עץ התות, ריחות היסמין, הניגון הישן, שוק מחנה יהודה ושכונת נחלאות הפכו זה מכבר למושגים, לנכסי תרבות מוכרים ואהובים בכל בית בישראל ולמחוזות זיכרון וגעגוע ירושלמיים.

    התערוכה החדשה במגדל דוד מזמינה אתכם לחוויה מוזיקלית רב-חושית של קולות, צלילים ומראות המספרים את קורותיה של משפחה שסיפורה הוא הסיפור של כולנו – משפחת בנאי.

    התערוכה "הבנאים – זאת המנגינה שלנו", עוקבת אחר יצירתם של בני משפחת בנאי. מגדל דוד- 02-6265333

    חווייה מוזיקלית  וגסטרונומית בנחלת שבעה

    מוזיאון המוסיקה העברי

    במוזיאון  מתקיימים סיורים מוזיקליים-תיאטרליים לכל המשפחה (מודרכים או עצמאיים) בשילוב תלבושות ודמויות היישר מארצות הגלות. בסיור מודרך (האופציה המומלצת) תוכלו להכיר כ-250 כלי נגינה, לשמוע על ההיסטוריה של כלי הנגינה הנמצאים בכל חלל וחלל במוזיאון, על האנשים המרתקים שנהגו לנגן בהם בתפוצות, על המדינות מהן הם הגיעו וכמובן להתנסות בנגינה! נציין כי כלי הנגינה מחוטאים באופן שוטף.

    לשדרוג חוויית המוסיקה והעצמתה הופקו 8 סרטים חדשים לטובת קהל המבקרים שיוקרנו החל מחודש אוגוסט. הסרטונים, בהשתתפות חברי התזמורת האנדלוסית, 'מקמאת' העותמנים מובילי הזמר התימני, נגנים נוספים ואמנים שונים, מלווים בקריינות של המוזיקאי יאיר דלאל.

    לפרטים נוספים ותיאום הגעה מראש בלבד בטלפון 02-5406505

    נפוליאון, כינור בכיכר, נחמן, אנדלוסיה, בלו הול מיוזיק

    כיכר המוסיקה הירושלמית שוקקת חיים כמעט בכל ימות השנה. הכיכר כוללת בתוכה מגוון מסעדות הנותנות מענה לכל סוג של בילוי קולינרי מתבקש: מסעדת טאפאס בר (אנדלוסיה), מסעדת חלבית (נחמן), פטיסרי ובולונז'רי (נפוליאון) בסגנון פריזאי בשירות עצמי, מסעדת שף בשרית (כינור בכיכר) או בר – מסעדה עם הופעות חיות (בלו הול מיוזיק(.

    מידי ערב תמצאו בכיכר שולחנות ערוכים המזמינים את הקהל הרחב ליהנות מחוויה קולינרית באווירה ייחודית ממש כמו בארצות אירופה הקלאסית לצד מופע מוסיקלי חי.

    מתחם התחנה הראשונה: מפגש של אוכל ותרבות לכל המשפחה

    שילוב המושלם בין אוכל, תרבות, פנאי ולייף סטייל. בין אם אתם מגיעים בהרכב משפחתי או לבד, תמצאו לא מעט דברים לעשות כאן.

    מחכה לכם גם עולם של מסעדות ובתי קפה נהדרים, מרחב פתוח תוסס ונושם עם מוזיקה, תערוכות, ירידים ושווקים ססגוניים.

    לחם בשר

    אחת המסעדות המיוחדות היא לחם בשר, מקום המתאפיין במקצוענות של רשת. מבחר הבשרים הכשרים, היוקרתיות, הטאצ' המיוחד של השף, והבשורה – התחנה הישנה.

    התפריט עושה כבוד להמבורגר וגם לסטייקים, שווה גם  לטעום את הבשרים המיושנים ומנות העוף המוגשות עם סלטים קלים ולחמים איכותיים. כמו כן מוגשות מנות אשר משלבות בין שני העולמות, לחם ובשר, ומהוות מנות ייחודיות למסעדה.

    תנור טאבון מאפשר אפייה טרייה, יישון בשרים ויצירת חוויה קולינרית הפונה לכל החושים. חובה לטעום את הסינייה המעולה. וטיפ קטן: תשאירו מקום לקינוחים. המסעדה כשרה למהדרין בהשגחת הרב מחפוד.  02-6244808

     והיכן לנים?

    באחד מבין עשרות המלונות בירושלים, 'גני ירושלים'  מצאנו  את המקום המושלם לחוות את היופי העתיק וההתרגשות המודרנית של העיר.

    להירגע בגנים היפים וליהנות ממטבח יוצא דופן. המלון, ממוקם בכניסה לעיר ומרחק של רחוב אחד מרכבת הקלה בירושלים שמציעה דרך נוחה ופשוטה כדי לראות את אתריה של העיר המדהימה ירושלים.

    במלון חדר אוכל יפה עם נוף לבריכה ולגינה ובו מוגשות ארוחות בוקר וערב עשירות ומגוונות. בין החדרים, חדר משפחה גדול ומרווח המתאים לאירוח של עד זוג עם שני ילדים ותינוק. לחדר זה יש מטבחון.

    בהשגחת גלאט מהדרין-רבנות ירושלים וגלאט מהדרין OU.

    בקומה -12  של המלון ממוקמת  מסעדת סקייליין SKYLINE

    מסעדת בשרים בוטיק למי שרוצה להתפנק עם אוכל כשר למהדרין בפינה רגועה המשקיפה על ירושלים,האוכל מהשף היוקרתי דני אביב,  התפריט עונתי המשתנה בכל עונה מתחלפת בארבעת עונות השנה,  הכל כדי להתאים את האוכל למזג האוויר. גלאט מהדרין.

    לשבת בקומה ה -12 ולהרגיש חו"ל אמיתי בירושלים שנטלה 9 קבין של יופי.

     

     

     

     

     

     



    0 תגובות