אלעד: ראש העיר מנע את פינוי גן החי

    אבי יעקב No Comments on אלעד: ראש העיר מנע את פינוי גן החי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא יאומן אבל זה קרה באור יום ומול המצלמות. פקח רשות הטבע והגנים שהגיע עם צוות הרשות לפנות בעלי חיים מגן החי באלעד, התנהג בתוקפנות וברוטאליות כלפי ראש העיר הרב ישראל פרוש וצוותו, שהגיעו למקום וביקשו למנוע את הפינוי.

    תחילה קצת רקע. לפני כחמש שנים פעל ראש העיר לממש את הבטחתו והקים גן חי בפאתי הפארק העירוני המרכזי. לפינת החי הובאו בעלי חיים שונים מגני חיות ברחבי הארץ, אותם רתם ראש העיר למיזם, להנאתם של אלפי ילדי ותושבי אלעד ורבים מחוצה לה, שמגיעים בכל ימות השנה לפארק ולגן החי.

    לאתר קול חי נודע, כי מהרגע הראשון ברשות הטבע והגנים, "לא אהבו את הרעיון", כהגדרת גורם המעורה בפרטים. לדבריו, ניסו לשים רגליים לפרויקט בכל מה שרק יכלו. העלו טענות שונות ומשונות על אופן הטיפול בבעלי החיים, גודל הכלובים, כיווני האוויר וכל טענה אפשרית.

    "העירייה טיפלה מיד וברגישות רבה בכל טענה הגיונית ולא הגיונית, והכל כדי להבטיח את הפעלת המקום לפי הכללים ובהתאם לחוק שמאפשר את זה",  אומר הגורם ומוסיף שזה לא עזר. "כל פעם באו לערוך ביקורת וחיפשו על מה להתלונן. כולל על דברים שבעבר ביקשו שיטופלו בצורה מסויימת וכשטופלו, התלוננו מדוע זה כך ולא אחרת".

    בעירייה לא שקטו על השמרים ובדקו בעיריות אחרות, כיצד מנהלים ומתחזקים את גינות החי שברשותן, וגילו שגן החי באלעד נמצאת ברמה גבוהה ותנאים נאותים ביחס למקומות אחרים.

    לדברי הגורם, ראש העיר הנחה את הגורמים המקצועיים להיענות לכל התלונות ולמצוא פתרונות לכל טענה שהועלתה. "הרב פרוש ראה במשך השנים כמה חשוב שהמקום יפעל לרווחת תושבי העיר ועשה הכל על מנת לאפשר פעילות סדירה. הדברים הגיעו לאבסורד כשלאחרונה אחד הפקחים העלה טענה שלתוכים אין מספיק שמש…"

     

    ראש העיר הגן בגופו

     

    בשעות הבוקר של יום רביעי הופתע ראש העיר לקבל קריאה מעובדי הגן, שפקחי רשות הטבע והגנים הגיעו למקום בליווי שוטרים והחלו לפנות בעלי חיים. הרב פרוש מיהר למקום יחד עם צוות העירייה ושמע מהפקחים שברשותם צו בית משפט לפנות בעלי חיים, היות וחלק מהליקויים לא תוקנו.

    ראש העיר ביקש שהות להתייעצות משפטית, כדי להבין מה ניתן לעשות. השוטרים שהיו במקום הסכימו אתו והוא החל להתקשר לגורמים המשפטיים ולבקש את עזרתם בעיכוב הפינוי. אלא שלפקחים אצה הדרך והם התעקשו לממש את המשימה לשמה הגיעו.

    ראש העיר נעמד בשערי הגן והודיע שעד שלא יסיים את ההתייעצות המשפטית, הוא לא יאפשר את פינוי המקום.

    לתדהמת הנוכחים, אחד הפקחים החל להתעמת עם ראש העיר וניסה לדחוף אותו מהשער. ראש העיר ההמום אמר לו שהוא האחראי על המקום והוא פועל לקבלת עיכוב מבית המשפט. אולם הפקח המשיך להתעמת עם ראש העיר. עובדי עירייה שהיו במקום ביקשו להגן על ראש העיר וצעקו לעבר הפקח שיחדל ממעשיו ואין לו סמכות לגעת באיש וסמכות הפינוי היא בידי השוטרים שבחרו להמתין לפעילות ראש העיר. בתגובה הפקח דחף גם אותם בתוקפנות ואגרסיביות, תוך שהוא מאיים עליהם במעצר.

    אחד הנוכחים מחה וקרא לעבר הפקח: "לשום ראש עיר במקום אחר לא היית מעז להתנהג בצורה הזו. בושה שככה אתם מתנהגים לחרדים".

    בשלב מסויים, הפקח החל לסגור את השער בחוזקה על ראש העיר, שזעק מכאבים והתחנן לפקח שיפסיק את האלימות נגדו. נציג שיטור עירוני שהיה במקום נחלץ לעזרת ראש העיר וגונן עליו.

    מפקד משטרת ראש העין שהוזעק למקום, הרגיע את הרוחות וביקש מצוות רשות הטבע והגנים להגיע להבנות שמנעו את פינוי בעלי החיים, למעט עופות דורסים ודורבן.

    אלימות הפקח מתועדת בסרטונים ותמונות שהופצו עד מהרה כאש בשדה קוצים וגררו תגובות קשות מכל מי שראה אותם.

    אישי ציבור באלעד ומחוצה לה, גינו את התנהגות הפקח ואמרו כי האירוע לא יכול לעבור לסדר היום בשתיקה. "גם אם מדובר בפינוי שנעשה בצו בית משפט, הגורם הריבוני בשטח הוא ראש העיר ובסמכותו לבקש לקבל חוות דעת משפטית. בכל מקרה, גם אם ראש העיר לא מכבד את הצו, הרי שיש דרכים משפטיות לפעול והמשטרה שהייתה במקום, היא הסמכות להידבר עם ראש העיר. אין לשום פקח גם לא לשוטר, סמכות לפעול באלימות, לא נגד ראש העיר ולא נגד אף אחד".

    במקביל זרמו ללשכת ראש העיר ולצוותו, שיחות תמיכה וחיזוק מחברי העירייה, רבנים, תושבים ואישי שונים מהעיר ומחוצה לה. המגיבים מחו על האלימות של הפקח ושיבחו את ראש העיר הרב ישראל פרוש על פעילותו.

     

    מתכחשים לעובדות

     

    לאור המקרה החמור, פנינו לדוברות רשות הטבע והגנים והצגנו את השאלות הבאות:

    האם בסמכות פקח לנקוט באלימות ו/או למשוך בידיו את מי שלראייתו מפריעים לו במילוי משימתו?

    גם אם לראייתו ראש העיר מפריע לו במילוי משימתו – האם הוא רשאי לנהוג כפי שנהג בבוטות ובתקיפות כלפי ראש העיר, שהוא בעל תפקיד וסמכות מוניציפלית? בפרט כשבמקום היו שוטרים המוסמכים חוקית, ובמידה והיו רואים לנכון – היו פועלים על מנת לאפשר את הפינוי וראוי היה לתת להם לפעול ולא לקחת את החוק לידיים.

    האם זכויות בעלי החיים חשובות יותר מזכויות בני אדם?

    מה בכוונתכם לעשות כנגד הפקח שלכאורה פעל בניגוד לחוק, בוודאי בכל הקשור להפעלת כח ואלימות?

    מדוברות רשות הטבע והגנים שלחו את התגובה הבאה:

    "פקחי רשות הטבע והגנים בליווי שוטרים הגיעו היום אל 'גן חי' באלעד, זאת לאחר שיח מתמשך בשנתיים האחרונות עם גורמים מקצועיים בגן ובעירייה, על מנת לשפר את תנאי האחזקה של חיות הבר בגן. היום נלקחו מהגן עופות דורסים ודורבן מחשש לשלומם.
    האירוע לווה על ידי משטרת ישראל, לא היה כל מגע פיזי בין פקחי רשות הטבע והגנים לראש העיר למרות ניסיונות ראש העיר ואנשיו להפריע לעבודתם".

    כאשר התעקשנו לקבל התייחסות ספציפית יותר, לאור הסרטונים והתמונות הקשות המעידות שהפקח כן פעל בתוקפנות, בחרו בדוברות לשלוח סרטים אחרים, המתעדים רגעים אחרים, בהם הפקח לא נהג באלימות.

    מעיריית אלעד נמסר בתגובה לאתר קול חי:

    "מאחר ונערכה פגישה מסודרת, בהובלתו של מפקד תחנת משטרת ראש העין, שנרתם למען עשרות אלפי ילדי העיר, ובה סוכם על הותרת בעלי החיים במקום, לכן אנחנו מעדיפים להיות עם הפנים קדימה ולא להתעסק בעבר, גם אם הוא מכאיב".



    0 תגובות