דיווח: מנדלבליט שוקל להוציא את ראה"מ לנבצרות; נתניהו: "חקירה עכשיו"

    איתי גדסי No Comments on דיווח: מנדלבליט שוקל להוציא את ראה"מ לנבצרות; נתניהו: "חקירה עכשיו"

    על פי דיווח בהארץ, היועמ"ש אביחי מנדלבליט שוקל להוציא את ראש ממשלת ישראל לנבצרות ולסיום תפקידו כראה"מ. על פי הדיווח מנדלבליט סבור כי התנהלות ראה"מ מעלה שאלות של ניגוד עניינים חריף בין תפקידו לבין היותו נאשם | סמוטריץ': "כולנו נצטרך להתייצב להגנת המדינה, הדמורקטיה, והחופש של כולנו ולסכל את ההחלטה"

    צילום: פלאש 90
    10:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ח"כ גוטליב: "טיבי אויב, יש לו סיבה לפחד ממני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי דיווחים המתפרסמים בתקשורת, לאחר החשיפות הדרמטיות כנגד בכירי הפרקליטות, המשטרה, מח"ש והוצאת תמלילי השיחות הסודיות בין אביחי מנדלבליט לגבי אשכנזי בעתירה כנגד מנדלבליט לבג"ץ, בשעות האחרונות מקיים היועמ"ש התייעצויות במשרדו על הפרק: הוצאת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנבצרות דבר שיביא למינוי ח"כ אחר תחתיו לראשות הממשלה. כזכור לאחרונה אמר היועמ"ש כי ראש הממשלה אינו צריך לצאת לנבצרות.

    בסביבתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט מסרו כי "עמדתו לגבי נבצרות לא השתנתה – לא מתייחסים לדיונים פנימיים".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן הצהרה מיוחדת בישיבת סיעת הליכוד בכנסת והתייחס לגילויים סביב תיקי החקירה נגדו: "רבים מכם דיברו איתי בימים האחרונים על מה שנחשף השבוע. כולנו ראינו את אותם גילויים מזעזעים על טיוח חקירות ושיבוש חקירות, מעשים שנעשו על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה".

    עוד הוסיף ראה"מ, "אתמול גילינו איך קברו חקירה שביקשה לבדוק את האמצעים הפסולים שהשתמשו בהם כדי להביא את ניר חפץ להיות עד מדינה. מח״ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק".

    נתניהו סקר את ניגוד העניינים הקשה במשטרה, "חוקר בכיר בתיקים נגדי ונגד רעייתי היה בניגוד עניינים חריף בשל היותו בזוגיות עם ג׳ודי מוזס, אותה כולם מכירים כיריבה קשה שלי ושל רעייתי. אבל אותו חוקר בכיר עסק בתיקים התפורים נגדי ונגד רעייתי בניגוד לכל ההנחיות. גם כאן מח״ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק".

    ראה"מ סקר גם את הטיוח באום אל חיראן, "אזרח ישראלי נהרג באום אל חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מח״ש רצו לחקור ובפרקליטות קברו את התיק. למה עשו את כל זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שאמרתי שיש דברים לא ראויים שנעשים בתוך החקירות האלה ומשום כך לא רצו לחקור את הטענות על עבירות כאלה".

    ראה"מ תקף בחריפות את ההתנהלות השערורייתית, "אי אפשר שלא להזדעזע. את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור. אבל מי יחקור? המפכ״ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ״ל? אולי היועמ״ש?".

    ראה"מ הוסיף, "האם ייתכן שהיועמ"ש לא ידע את כל ההתנהלות הזאת? האם ייתכן שלא אישר את ההתנהלות הזאת? אני מעריך בזהירות שהיועמ"ש לא יבדוק את זה".

    בסיום דבריו דרש ראה"מ, "אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. אין דרך לטייח את זה יותר".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדיווחים וכתב: "‏החלטה של מנדנבליט (פקיד לא נבחר) על הוצאת ראש ממשלה (נבחר) לנבצרות (עקב סיטואציה שמנדנבליט יצר בעצמו) היא הפיכה שלטונית וגניבת המדינה מידי העם. "כולנו נצטרך להתייצב להגנת המדינה, הדמורקטיה, והחופש של כולנו ולסכל את ההחלטה".



    0 תגובות