התנועה לאיכות השלטון למבקר: התנהלות ניצן ואלשיך מחייבת בדיקה

    איתי גדסי No Comments on התנועה לאיכות השלטון למבקר: התנהלות ניצן ואלשיך מחייבת בדיקה

    לאחר החשיפה הדרמטית על התנהלות בכירי הפרקליטות, המשטרה ומח"ש באירוע באום אל חיראן, התנועה לאיכות השלטון דורשת לבדוק לעומק את האירוע, "האם החלטת פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לסגירת תיק חקירת השוטרים היורים ניתנה כדין? מדוע טויחו נסיבות המקרה האמיתיות?"

    אלשיך וניצן צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר החשיפות הדרמטיות של העיתונאי עמית סגל על הטיוח של בכירי הפרקליטות ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיף בפרשת אום אל חיראן, התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה לחקור את טיוח הריגתו של יעקוב מוסא אבו אל-קיעאן על ידי צמרת אכיפת החוק.

    יש לציין כי בפנייה של תנועה לאיכות השלטון התעלמו בתנועה מהחשיפה על החוקר בתיקי נתניהו שהיה מצוי בניגוד עניינים חמור וגם המקרה המדובר טוייח במשטרה ובמח"ש.

    בפניה נכתב כי "ממידע חמור אשר פורסם בתקשורת בימים האחרונים עולה חשש ממשי כי דבר נסיבות מותו של אבו אל-קיעאן טויחו לכאורה על ידי גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק דאז, לרבות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ופרקליט המדינה, אשר ביקשו להסתיר את התנהלות המשטרה באירוע הירי בו נהרג, זאת תוך הכפשת שמו והצגתו כמחבל לאומני, חרף חקירות מח"ש והשב"כ בהן נטען כי כלל לא היה מדובר בפיגוע טרור".

    לגבי הטיוח החמור של שי ניצן נכתב, "על פי הפרסומים, עולה כי חרף ממצאים חמורים אודות התנהלות הכוח המשטרתי באירוע, כשנה וחצי לאחר האירוע, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן הורה לכאורה כי אין די בראיות על מנת לקבוע בוודאות אם מדובר בפיגוע טרור או אם לאו. כך, נמנע ניצן מלנקות את שמו של אבו אל-קיעאן ובכך למעשה ועל פי הפרסומים נתן יד בטיוח התקרית החמורה בה ירו שוטרים באזרח".

    השיקול היה פוליטי, "חמור מכך, מפרסומים בתקשורת בימים האחרונים, ובפרט פרסום כתבתו של העיתונאי עמית סגל, עולה כי בהתכתבות פנימית בין פרקליט המדינה לשעבר ניצן לבין ראש מח"ש דאז, בה דרש ראש מח"ש לנקוט אמצעים כנגד המפכ"ל אלשיך בגין הדלפות שביצע לכאורה לעיתונות כנגד מח"ש בעניין זה, עולה כי פרקליט המדינה אכן סבר כי התנהלותו של אלשיך בנדון הייתה שערורייתית, אולם עקב שיקולים פוליטיים לא יבצע זאת".

    בפניה עולות שאלות קשות על התנהלות המשטרה יחד עם הפרקליטות, "האם חקירת השוטרים אשר ירו באבו אל-קיעאן נעשתה כדין? האם החלטת פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, לסגירת תיק חקירת השוטרים היורים ניתנה כדין? מדוע טויחו נסיבות המקרה האמיתיות בדבר הירי באל-קיעאן, תוך הטעיה חמורה של הציבור? ומי היו הגורמים אשר הובילו את מעשי הטיוח ואחראים לו?".

    בפנייה קובעים בתנועה כי "מהדברים האמורים עולה תמונת מצב מדאיגה, לפיה כלל ראשי מערכת אכיפת החוק טייחו כשלים חמורים בהתנהלות הכוחות המשטרתיים באירועי פינוי הכפר אום אל-חיראן ואת נסיבות מותו של אזרח המדינה, ואף צבעו את האירוע כולו כפיגוע טרור, תוך הצגתו של אל-קיעאן כמחבל, תוך הכפשת שמו וזכרו".

    בסיום הפניה כי צריכה להיפתח בדיקה מעמיקה ויסודית כולל מסקנות אישיות, "ההתנהלות האמורה לעיל עולה כדי מעשים פליליים ומעלה שאלות קשות בדבר המעורבים בעניין. לאור חומרת הדברים והיקפם, כמו גם פגיעתם בעקרונות בסיסיים בשיטת המשפט במדינתנו כגון שלטון החוק, שקיפות ותקינות מנהלית, יש לפתוח בהליך ביקורת נרחב, לרבות הסקת מסקנות אישיות הנוגעות לאחראיים למחדל זה. לפיכך, התערבותו של כבוד מבקר המדינה נחוצה ואף הכרחית".

     



    0 תגובות