עימות חריף במליאת הכנסת בין שר המשפטים ניסנקורן ליו"ר הכנסת לוין

    איתי גדסי No Comments on עימות חריף במליאת הכנסת בין שר המשפטים ניסנקורן ליו"ר הכנסת לוין

    עימות חריף במליאת הכנסת בין שר המשפטים ליו"ר הכנסת בעקבות שאילתה של ח"כ מאי כולן בעניין רכישת קרקע של עו"ד ליאת בן ארי ובעקבות הצעת ח"כ סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה לניגודי העניינים בפרקליטות. השר ניסנקורן: "ההצעה להקמת ועדת חקירה היא שבירת כלים". יו"ר הכנסת לוין הגיב: "זה לא שלטון החוק, לגונן על עבירות פליליות"

    ניסנקורן ולוין בעימות צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עימות חריף התפתח היום (רביעי) במליאת הכנסת בין שר המשפטים אבי ניסנקורן לבין יו"ר הכנסת יריב לוין, בעקבות שאילתה שהגישה חברת הכנסת מאי גולן שעסקה בעמדת משרד המשפטים לנוגע לרכישת קרקע של עו"ד ליאת בן ארי בראש העין.

    שר המשפטים ניסנקורן השיב לשאילתה ואמר: "בתקופה האחרונה גוברים הניסיונות החוזרים ונשנים להכפיש את עו"ד בין ארי בפרסומים שונים ברשות ובתקשורת. העובדה שפרקליטה נאלצת להסתובב עם אבטחה כאשר כלפי בני משפחתה נשמעים איומים ונעשים ניסיונות למרר את חייה רק בשל מילוי משימה על שמירת חוק שהוטלה עליה במסגרת עבודתה, היא בלתי נסבלת. כמי שעמד בראש משרד המשפטים אני מצפה מכל עובדי המשרד לשמש דוגמה ומופת בהתנגדותם המקצועית והאזרחית ובצד זאת אמשיך לעמוד כחומה בצורה נגד התקפות שלוחות רסן על עובדי ציבור מסורים שכל חטאם הוא אכיפת החוק".

    צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה

    שר המשפטים התייחס להצעתו של ח"כ סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי העניינים בפרקליטות ואמר: "כשיש לך קואליציה עם כחול-לבן ההצעה הזו היא שבירת כלים, ככה אני רואה את זה, ככה רואה את זה כחול לבן וככה רואה את זה גם בני גנץ. אתם בסופו של דבר צריכים להחליט אם אתם בשותפות או שאתם במאבק מתמשך. נושא של שמירה על שלטון החוק אלה דברים שהם בליבת האמונה של כחול לבן".

    השר ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין ואמר: "הסתה הפרועה לדעתי היא בלתי נתפסת אבל יותר מיזה בלתי נתפס שאתה כאחד מהמובילים של הליכוד ובתפקיד הבכיר שלך מתבטא ככה בלי תיאום והסכמה עם כחול לבן, אני חושב שזו שבירת כלים. אנחנו לא נוותר בנושא הזה".

    יו"ר הכנסת יריב לוין הגיב לדברים ואמר: "מאחר שפנית האלי אני גם אענה לך בצורה חדה וברורה, בכל הכבוד שותפות הוא משני הצדדים, וכאשר עולה נושא שכואב וחשוב לציבורים עצומים ואני חושב שצריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל, חובתנו לעמוד על-כך שהדברים ייבדקו כפי שצריך ולעומק".

    צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה

    "שותפות פירושה לא שאנחנו עושים את כל מה שאתם רוצים, אלא שלפעמים אתם גם מקשיבים לציבור ומקשיבים גם למה שאנחנו מייצגים ונענים גם לבקשות ולדברים שחשובים לנו. זה בטח נכון כאשר מדובר בהקמת ועדת חקירה, הרי בעניין הזה לא אמורות להיות מחלוקות הרי כולם אמורים להיות מעוניינים שהדברים יתבררו".

    "אם זה קורה כך בתיקו של אדם אחד זה לא נעצר שם, מי יודע אם לא יושבים היום בבתי סוהר במדינת ישראל אנשים רק על שום כך שזכויותיהם נרמסו. ואתה כשר משפטים חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה הזו, לא זה שחוסם אותה, ותהיה ראשון הדורשים לברר ולבדוק ולהרחיק מהמערכת את מי שהשתמשו בסמכותם לרעה. ואתה לא עושה את תפקידך בעניין הזה".

    שר המשפטים ניסנקורן הגיב ואמר: "אתם מנסים לשעבד את שלטון החוק ואת עצמאות המערכת בגלל תיקי נתניהו, נקודה. אתם עושים שימוש הציני והמכוער במקרה המוות במקרה המוות שקרה לפני מספר שנים. אתם לוקחים גם את כנסת ישראל למסע הרפתקאות על הדמוקרטיה ונגד שלטון החוק. לא סתם התעקשנו על תיק המשפטים, כדי שנוכל לשמור על שלטון החוק".

    יו"ר הכנסת יריב לוין: "זה לא שלטון החוק, לגונן על עבירות פליליות זה ההפך משלטון החוק".



    0 תגובות