רוני נומה: "במצב שלנו, בכל מקום אחר בעולם כבר היו מטילים סגר מלא"

    ישראל רובין No Comments on רוני נומה: "במצב שלנו, בכל מקום אחר בעולם כבר היו מטילים סגר מלא"

    ממונה הקורונה במגזר החרדי, האלוף במיל' רוני נומה ל'קול חי': "אין מה להיות בהיסטריה. אנחנו באתגר מאד מורכב. יש מתח, ואני מבין את הזעם והכעס של הציבור החרדי; בכל מקום אחר עם נתונים כמו בישראל, היו מטילים סגר מלא, אבל יש לזה מחירים כבדים בכל המובנים"

    אלוף במיל' רוני נומה צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ממונה המאבק בקורונה במגזר החרדי, האלוף במיל' רוני נומה אומר כי נכון הדבר שנעשו טעויות במסגרת המאבק במגיפה, אך מציין כי זו התוצאה של אירוע תקדימי שכזה בקנה מידה עולמי "בהתמודדות עם הקורונה חייבים את שיתוף הפעולה של הציבור ולצורך שיתוף הפעולה צריכים את אמון הציבור. נכון, נעשו טעויות – כמו שבכל העולם, גם בישראל זו פעם ראשונה שאנחנו מתמודדים עם דבר כזה ועושים דברים שמסתברים כנכונים וגם דברים שמסתברים כלא נכונים".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי', מסביר האלוף במיל' נומה כי "יש קושי לא מבוטל לאמוד את רמת התחלואה ולהבין איזה צעדים לנקוט לאור זאת. צריך קודם כל הרבה סבלנות, אבל גם צריך להבין שבסופו של דבר צריך לעשות מעשה. במקומות שבהם הוטלו הגבלות יש רמת תחלואה גבוהה ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ להמשיך ולפעול. אני לא אומר שלא להיות ביקורתיים, זה חשוב להיות ביקורתיים כלפי עצמנו וגם כלפי אחרים, אבל חשוב גם בסוף שנשנה את ההתנהגות שלנו כי אחרת המחלה תמשיך להתפשט והמגיפה תמשיך להפיל חללים".

    נומה מסביר כי רמת התחלואה הגבוהה בקרב החברה החרדית נובעת מאורח החיים הקהילתי "התנאים שבהם הציבור החרדי חי הם כר נוח למגיפה להתפשט: תרבות החיים הנפלאה של היהדות של צפיפות מובנית, מחברותא בבית המדרש וארוחות המשפחתיות בשבתות וחגים וכדומה – זה דברים שהם נפלאים ביום יום, אבל פה, כשמדובר במגיפה, הדבר הזה עומד לנו לרועץ ואת זה צריך להבין. אין פה שום כוונה לפגוע במגזר. העניין הוא שבסוף אנחנו חייבים לשנות חלק מההרגלים שלנו בשביל להתמודד ביעילות עם המגיפה. בוודאי שהדבר הזה קשה מאוד".

    נומה משיב לטענות כי הסגר הלילי חסר תועלת ואומר "בכל מקום אחר בעולם עם התחלואה כמו שיש בישראל היו מטילים כבר סגר מלא, אבל בסופו של דבר רוצים להימנע מזה כי מבינים שיש לזה היבטים כלכליים וחברתיים ופסיכולוגיים ואף אחד לא רוצה להגיע לזה. ברור שהיעילות של סגר מקומי ולילי היא פחותה אבל עדיין יש התקהלויות. בסופו של דבר התכלית של ההגבלות הליליות היא לנסות לצמצם התקהלויות שבהם אנחנו רואים הדבקות וההתקהלויות האלו קורות לרוב בשעות הערב".



    0 תגובות