תרגיל ענק ביו"ש: מעצר של 60 מחבלי חמאס בתוך שעות

    קובי פינקלר No Comments on תרגיל ענק ביו"ש: מעצר של 60 מחבלי חמאס בתוך שעות

    בצל התרגיל הגדול ביו"ש – התיאום הביטחוני קרס לחלוטין. גל המעצרים הגדול ביותר בשנים האחרונות

    צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשלוש לפנות בוקר ניתן האות ומאות לוחמי חטיבת הקומנדו פרצו לבתיהם של כ-60 מחבלי חמאס באזור יתיר, חברון ומרחב יהודה. המידע שהצטבר בקרב גורמי המודיעין גדול. פיגועי חטיפה שמתוכננים באזור יו"ש בידי החמאס, ירי על אוטובוס ילדים, ידויי בקבוקי תבערה, הוצאת פיגועים כמו אלו שהיו בחודש האחרון, ירי בצירים והפגנות ענק.

    זה היה המידע שהתקבל ובעקבותיו החליטו בצה"ל להקדים תרופה למכה ולצאת לגל ענק של מעצרים.

    זה היה גל מעצרים כשלמעלה מ-60 מחבלי חמאס נלכדו על ידי הכוחות במשך מספר שעות. גורמים בצבא אומרים שזהו מבצע המעצרים הנרחב ביותר שאירע מאז מבצע "שובו אחים" בקיץ 2014.

    מפקד התרגיל אל"מ גיא אושרי אומר לנו הערב, "תרחיש של פיגוע חטיפה או ירי בצירים או על אוטובוס של תלמידים הוא לא תרחיש דמיוני. השקט שחווינו השנה עם אפס הרוגים בתחומי יו"ש מאז תחילת השנה האזרחית השתנה ואנו עדים למציאות אחרת ואליה אנו מתכוננים", אומר אל"מ גיא.

    מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אלאלוף פיקד אישית על הפעולה כשמסגרת פעלו כוחות של אלפי חיילים בהם מאות חיילי מילואים במגוון התרחישים שהובאו .

    ההתפרצות ביו"ש יכולה להיות מיידית או כזו שתדחה אבל השטח רוחש. בצה"ל מדברים על כמה עובדות בסיסיות שיגרמו לכך הראשונה הקורונה שתופסת תאוצה גדלה והולכת ברשות הפלסטינאית. בתי החולים קורסים וכל הזעם מופנה כלפי ישראל שלא עוזרת.

    ולמה אני שואל ישראל לא עוזרת? גורם בכיר מסביר לי כי התיאום הבטחוני עם הרשות קרס לחלוטין והמנגנונים לא זו בלבד שלא עונים לטלפונים אלא אפילו ביטלו את כל המענה של הווטסאפים וענייה למייל.

    ביטול התיאום הבטחוני הוא נזק עבור הפלסטינאים וכך רק השבוע כאשר פרצו שריפות ענק ברמאללה הרשות לא נאותה לקבל סיוע מישראל.

    בנוסף לכך מסבירים בצבא שהנוק אאוט שקיבלו הפלסטנאים עם הסכם אברהם הסכם השלום עם האמירויות ושאר המדינות הסוניות קבר לחלוטין את האימון בישראל והזעם יכול ומופנה כלפי ישראל.

    סיבה נוספת שהביאה לאישור לקיים תרגיל כה גדול עם תקציבי ענק, תרגיל ראשון מאז תחילת הקורונה, היא פעולות תג מחיר שגרמו לפלסטינאים לצאת לסדרה של פעולות אלימות. כרגע בעצימות נמוכה אבל זה יכול בהחלט להשתנות.



    0 תגובות