עו"ד אוסדיטשר: "כל אזרח צריך להיות מודאג מהסיפור הזה"

    ישראל רובין No Comments on עו"ד אוסדיטשר: "כל אזרח צריך להיות מודאג מהסיפור הזה"

    עו"ד משה יצחק אוסדיטשר על הפרסום אודות טיוח העבירות בחקירת תיק 2000: "זה נורא. זה צריך להדאיג כל אזרח; מדובר בשיבוש הליכי חקירה פר אקסלנס; חברי הכנסת מפחדים לעשות שינוי במערכת כי היא תתנקם בהם"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד משה יצחק אוסדיטשר אומר כי החשיפה של העיתונאי עמית סגל אמש בחדשות 12, על העבירות שנעשו במהלך חקירת תיק 2000 והטיוח של אותן עבירות על ידי בכירי הפרקליטות – צריכות להדאיג כל אזרח במדינה: "זה נורא. אני מזכיר לך שהפרקליטות התפקיד שלה זה לא לנצח ולא להפסיד, אלא להביא את חקר האמת. הבעיה בהתנהלות הזו היא לאו דווקא עבור נתניהו אלא צריכה להדאיג כל אזרח שיש לו כתב אישום".

    האזינו

    אוסדיטשר מסביר בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי', כי "בתיק אזרחי רגיל באמת כל צד רוצה לנצח, וזה לגיטימי. אבל כשאחד הצדדים זו המדינה, היא לא צריכה לנצח אלא להביא את חקר האמת, ואם מתחילים טיוחים וכל המטרה של המדינה היא לנצח אז מצבנו נורא, כי אולי לנתניהו יש יותר קשרים מאיתנו והמסמכים הודלפו, אבל אם כן לך תדע מה קורה בתיקים אחרים, של האזרח הפשוט שמוגש נגדו כתב אישום והוא בטוח שהוא זכאי ויכול להיות שיש חומר שהוא זכאי, אבל משום מה מישהו בפרקליטות מחליט להעלים או לא לחקור את זה כי הוא זה מפריע להלך הרוח".

    לדברי עו"ד אוסדיטשר "זה צריך להדאיג כל אזרח במדינה. כל אזרח במדינה צריך לפחד היום. בוא נניח הנחה שלצורך העניין אברך שנעצר על הפגנות ויש צילומים של השוטר שמוכיחים שזה לא בדיוק כמו הטענות של המשטרה ופתאום החומר הזה נעלם. במקרה כזה אין את עמית סגל שיכנס לתיק ויפרסם את החומרים – אז הבן אדם מורשע ומקבל מאסר או עבודות שירות כשאי שם יושבת במגירה ראיה מזכה. זה מה שמדאיג אותי בסיפור הזה, הרבה יותר מדאיג אותי".

    עוד מוסיף עו"ד אוסדיטשר "קראתי את תגובת הפרקליטות. תשמע, הם לעולם לא מודים בטעות או מצטערים, אין אצלם 'נעשתה טעות, אנחנו נעשה בדיקה' וכדומה. זה דבר חמור. מערכת שלא יודעת לבקר את עצמה".

    אוסדיטשר טוען כי "צריך לעשות כאן שינוי והמקום לעשות את זה זה בכנסת, אבל אני אומר לך, משיחות אישיות שערכתי עם גורמים שונים – כל חבר כנסת מפחד, כי לכל אחד יש את החומר שמישהו שומר עליו, אז כולם מגנים על הפרקליטות".

    "קח לדוגמא את שר המשפטים", ממשיך עו"ד אוסדיטשר "הייתה לו איזושהי חקירה וסגרו לו אותה. מה הוא צריך להסתבך עכשיו? אז הוא מסביר כמה הוא מגבה אותם בתקווה שביום פקודה יסגרו לו את התיק".

    "כולנו, כולל כולם ואני לא מכיר בן אדם שלא – בעד מערכת אכיפת החוק. אבל איך אתה שומר על מערכת אכיפת החוק? אני מצפה שיהיו שם אנשים נקיים וישרים"

    "הבעיה היא שזה נהיה עניין של שמאל וימין, אבל זה ממש לא צריך להיות כך. הסיפור הזה צריך להדאיג כל אזרח ולא משנה מה העמדה הפוליטית שלו. העניין הוא לא נתניהו".

    "מה שפרקליט המדינה בזמנו שי ניצן כתב שם (ע"פ הפרסום של עמית סגל), שלא לחקור את העניין בגלל שזה יעזור לנתניהו – זה אבי אבות ה'שיבוש הליכי חקירה'. ואתה יודע מה? אני מבטיח לך שלא יפתחו בחקירה. הנה התחילו להסביר שהוא בסדר ולא נעשתה כאן עבירה".

    "תשמע, אני הרי קונסול כבוד של זימבבואה פה בישראל, אני אומר לך שהמצב שם יותר טוב מפה".



    0 תגובות