הערכים התזונתיים של הטונה וכמה זה חשוב לילדים

    עפר גדנקן No Comments on הערכים התזונתיים של הטונה וכמה זה חשוב לילדים

    הצרכים הכי חשובים של הילדים שלנו הם חום ואהבה, על זה אין עוררין. אבל זה לא מספיק. בשביל שהילדים שלנו יתפתחו כראוי ויוכלו להתפתח פיזית וקוגניטיבית בצורה מיטבית, מתפקידנו כהורים לדאוג להם שיקבלו את כל אבות המזון לפי ההמלצות התזונתיות שנועדו להם בכל גיל.

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לסטארקיסט נותנת לנו מידע חשוב אודות הצרכים התזונתיים של הטונה וכמה זה חשוב לילדים שלנו.

    אין הרבה מזונות שמכילים כ"כ הרבה רכיבי תזונה בריאים במזון אחד כמו דגים ולכן הם מהווים חלק חשוב בהמלצות לתזונה נכונה ובריאה עבור ילדים.

    זה לא פלא שמשרד הבריאות ממליץ לכל האוכלוסייה, כולל ילדים, לצרוך דגים ולגוון את סוגי הדגים בתפריט ואומר שאין צורך להגביל את תזונת הדגים בקרב הציבור בכלל ובקרב ילדים בפרט אלא לשמור על תזונה מגוונת ומאוזנת.

    אחת הדרכים הקלות והזמינות ביותר לצרוך דגים היא טונה בקופסא. נהוג להניח שילדים לא אוהבים דגים, אולם לרב שוכחים שהטונה בקופסה היא דג לכל דבר ומהווה מקור מצוין לרכיבים רבים החיוניים לגדילה והתפתחות: עשירה בחלבון איכותי המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, מהווה מקור טוב לויטמינים ומינרלים רבים ומכילה רכיב חיוני ביותר- חומצות השומן מסוג אומגה 3  אשר תועלתן הבריאותית נקשרת להפחתת סיכון למחלות רבות כגון: מחלות לב וכלי דם, מס' סוגי סרטן וספציפית אצל ילדים, הן נקשרו לשיפור מצב הרוח, שיפור יכולות למידה ותתכן להן אף השפעה בילדים עם בעיות קשב וריכוז.

    כך למשל, 100 גר' טונה סטארקיסט במים מכילה (עבור ילדים בגילאי 4-8) מעל 50% מכמות החלבון המומלצת לצריכה יומית,  10-19% מכמות צריכת הברזל המומלצת שמקורו מהחי שזמינותו ויעילות ספיגתו טובה יותר, כ- 10% מההמלצה לאבץ– החשוב לפעילות תקינה של מערכת החיסון, ויטמין B12 – המסייע לחשיבה ותפקוד שיכלי תקינים, סלניום– אנטיאוקסידנט החשוב ביותר בין השאר להתפתחות המח בגיל הרך ואומגה 3 .

    טונה בקופסה מתאימה במיוחד לילדים כי קל להם לצרוך אותה: אין לה צורה, טעם או ריח של דגים, היא אינה מכילה חומרים משמרים, ורוב הערכים התזונתיים כשל הדג הטרי נשמרים.

    בנוסף, הטונה בקופסא משתלבת היטב בכל ארוחה שילדים יאהבו. היא ניתנת לחימום ולכן מתאימה גם לשילוב כמנה חלבונית בארוחה חמה. בנוסף לכך, היא מתאימה גם כמנה ראשונה, כתוספת לסלט ולארוחת ביניים מזינה. למשל, ניתן לשלב את הטונה בתוך כריך לבית הספר יחד עם ירקות חתוכים או תוספת קרקרים.

    כדאי למצוא את הדרך האהובה על הילד לאכול בה את הטונה, כי אכילה של 100 גר' טונה יכולה לשפר משמעותית את הסטטוס התזונתי שלו גם אם בשאר היום אכל קצת פחות "טוב".



    0 תגובות