הקבינט אישר: סגר לילי על הערים האדומות; מערכת החינוך תיסגר בשלישי

    צבי טסלר No Comments on הקבינט אישר: סגר לילי על הערים האדומות; מערכת החינוך תיסגר בשלישי

    לאחר הלחץ האדיר על ביטול הסגר על הערים החרדיות והערביות, הקבינט אישר סגר לילי החל משני. החל משלישי תיסגר מערכת החינוך בערים האדומות אליהם נוספו עוד 8 ערים.
    גמזו הסביר את השינוי בעמדתו, "לוקח בחשבון את שת"פ" | רשימת 40 הערים

    בנימין נתניהו צילום: פלאש90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הקבינט אישרו הערב (ראשון) את המסגרת הכללית של הסגר הלילי הצפוי על הערים האדומות, מחר (שני) תאושר סופית מחר במסגרת משאל טלפוני בין חברי הממשלה.

    ההחלטה הראשונה: הטלת סגר לילי על הערים האדומות: החל ממחר 19:00-5:00 סגר מוגבל לילי על 40 ישובים (הגבלת תנועה עד 500 מ' למעט לצורך הצטיידות במזון וצרכים רפואיים).

    החל מיום שלישי, מערכת החינוך תיסגר: מערכת החינוך הפורמלית תיסגר בערים הנוספות (8 ערים חדשות) החל מיום ג'. יוחרגו מהחלטה זו מסגרות החינוך הבלתי פורמליות.

    החלטה שלישית: ‏סגירת עסקים למעט עסקים חיוניים החל מ19:00.

    הערים האדומות: בני ברק, אלעד, בית שמש, רכסים, ביתר עילית, נתיבות, מודיעין עילית,  אשקלון,  אילת, שדרות, עמנואל, קריית יערים, אשדוד, בוקעאתא, מעלה עירון, פוריידיס, כפר קאסם, כסרא-סמיע, ערערה, עין מאהל, אבו סנאן, טירה, ג'לג'וליה, לקיה, ג'ולס, ריינה, ג'ת, יפיע
    באקה אל-גרביה, אום אל-פחם, כפר מנדא, קלנסווה, זמר, דאלית אל-כרמל, כפר ברא, בועיינה-נוג'ידאת, נצרת, כפר קרע, עספיא, טייבה, כוכב יאיר, שפרעם.

    פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר לשרים בישיבת הקבינט: "ההמלצה שלי לא רק מתבססת על עמדה רפואית, אני גם לוקח בחשבון את שיתוף הפעולה של ראשי הרשויות".

    גמזו הסביר את השינוי בהוספת הערים האדומות, "אני מציג עכשיו למה שינינו את העמדה שהצגנו ביום חמישי. זה לא סיבוב פרסה, מה שהשתנה זה התנהגות ראשי הערים. אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלהם וצריכים להתייחס גם לנתון הזה".

    ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ההחלטה: "ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. לאור זאת המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות".

    נתניהו הוסיף, "אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן. אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן".

    ראה"מ הסביר כי "גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים".

    לכן, "לאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחוייבת המציאות. נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה. אני מבטיח להמשיך לעדכן אתכם".

    סגן השר אורי מקלב הגיב לאישור הסגר הלילי לאזורים המוגבלים: "זהו סגר מקל יותר וכעת הביצוע הוא שם המשחק, האם יוחזר אמון הציבור או לא, יש לבצע את הסגר בשיתוף פעולה מלא על הרשויות המקומיות ונציגי הציבור".

    מקבל הסביר כי "מטרת הסגר היא הורדת התחלואה ולא ענישה, ולכן יש לפעול בהיגיון ושום שכל, ברגישות ומתינות במטרה לצמצם את התחלואה בארץ ולא מתן הדוחות".

     



    0 תגובות