משבר הקורונה: 63% מהציבור החרדי שינו דעתם לרעה על נתניהו

    איתי גדסי No Comments on משבר הקורונה: 63% מהציבור החרדי שינו דעתם לרעה על נתניהו

    סקר חדש חושף את השינוי במעמדו של ראה"מ בנימין נתניהו בציבור החרדי, לאור תחושת האפלייה הקשה במשבר הקורונה מול ציבורים אחרים. ועד כמה השפיע היתרי הההפגנות המופרעות וההמוניות בבלפור על התרופפות ההנחיות? והביקורת על נבחרי הציבור החרדי | כל הפרטים

    ???? צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע דרישת פרויקטור הקורונה וראה"מ להטיל סגר על ערים חרדיות וערביות, סקר חדש שמתפרסם הערב (ראשון) חושף את עומק השבר בחברה החרדית, לאור האפליה הקשה שניתנת ע"י בג"ץ ופקידי משרד הבריאות לאשר הפגנות המוניות אך מנגד אוסרים קיום תפילות בהתאם. השינוי הדרמטי במעמדו של ראה"מ בציבור החרדי. והביקורת הקשה כנגד התנהלו נבחרי הציבור החרדים במשבר הקורונה.

    הנפגע המרכזי: ראה"מ בנימין נתניהו. מעמדו של ראש הממשלה נתניהו ברחוב החרדי נפגע קשות. נתניהו בשנים האחרונות הפך להיות הפוליטיקאי שמוערך ביותר בציבור החרדי אולי אי פעם, ואף שינה את השיח לצד הימני יותר. אך מעמדו של ראש הממשלה נפגע קשה מאוד בעקבות ההתנהלות מול המגזר החרדי במשבר. 63% מהציבור החרדי דעתם השתנתה לרעה על ראה"מ בנימין נתניהו.

    28% אומרים כי השתנתה לרעה ו- 36% נוספים אומרים כי לרעה מאוד. 22% בלבד טוענים כי עמדתם לא השתנתה כלפיו, ורק 9% אומרים כי דעתם לגבי נתניהו השתנתה לטובה או לטובה מאוד.

    גם במישור הפנימי חרדי, נבחרי הציבור החרדי סופגים ביקורת קשה על תפקודם במשבר הקורונה. 75% מהציבור החרדי מביעים ביקורת כנגד התנהלותם מול ראה"מ שלא דאגו כפי שהיה מצופה מהם, בעקבות הסגרים שהוטלו על השכונות והערים החרדיות ולא הצליחו למנוע את רוע הגזירה. 75% מהציבור מביע ביקורת על חברי הכנסת ואומר כי יכלו לעשות יותר למען הציבור החרדי.

    54% מהציבור חושב כי המגזר החרדי שומר באדיקות על הנחיות משרד הבריאות. 22% חושבים כי הציבור החרדי שומר במידה מסוימת על הכללים. רק 3.5 חושבים כי הציבור החרדי כלל לא מקפיד על הוראות משרד הבריאות.

     

     

    כשנכנס פרופ' גמזו לתפקידו, הוא דיבר על חידוש החוזה עם הציבור והגברת האמון בדרישות ובהגבלות. ממצאי הסקר שלנו מהבוקר מראים כי לפחות בציבור החרדי הוא נכשל כישלון חרוץ: 86% מהחרדים סוברים כי גמזו נוקט מדיניות מפלה כלפי הציבור החרדי, למרות שהמשיבים מציינים כי 72% מהם מקפידים או מקפידים מאוד על ההנחיות.

     

    ולמרות זאת, כששאלנו את החרדים "כיצד השפיעו ההפגנות בתל אביב ובבלפור על התנהגותכם?", 62% הודו כי התופעה גרמה להם לזלזל יותר בשמירה על ההנחיות.

    המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 6 בספטמבר 2020, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 703 משיבים בוגרים (18+) מקרב האוכלוסייה החרדית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.



    0 תגובות