הכל בעיניים שלנו

    הדר מילר No Comments on הכל בעיניים שלנו

    בימים אלה ילדינו חוזרים שוב אל ספסל הלימודים בתום החופש הגדול. נראה שהפעם, עם הקורונה, הילדים נמצאו בחופשה מתמשכת ומשכך ראוי לנסות להחזירם אל מסלול החיים הרגיל,עד כמה שהדבר אפשרי

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חזרתם של ילדינו לגנים ולבתי הספר מחייבת אותנו בתשומת לב יתרה, לא רק לתכנים הנלמדים בבית ספר אלא גם לניסיון לחזור לחיי חברה תקניים עד כמה שאפשר.

    עם החזרה למסגרות הלימוד אנו חייבים לתת את הדחיפה בשמירה על הילדים. הן בקשר לעולמם הנפשי והן בהקשר לעולמם הפיזי.

    כהורים ומחנכים עלינו לשים לב למקרים של חוסר ריכוז אצל ילדים, במיוחד בתקופה הזו, שבה הם חוזרים למסגרות השונות אחרי זמן רב בבית. שעות רבות סביב המרקע הסבו נזק של ממש לעיניי הילדים וגם מי שאינו חושש יכול למצוא עצמו עם ראייה לקוייה.

    לעיתים ילדים מגיעים בשלב מאוחר מאוד להתאמת משקפיים. אותו ילד או ילדה אינם יודעים לתאר במדויק כי אינם רואים טוב, כי אין להם את יכולת ההבחנה שיש לנו כמבוגרים ואין להם את היכולת להשוות את מצב ראייתם לראייה טובה.

    ערב פתיחת שנת הלימודים תשפ"א אנו חייבים לדעת כי לקויות ראייה שמתגלות בגיל מאוחר עלולות להשאיר נזק תמידי שכן פעמים רבות גם לאחר ביצוע בדיקה והתאמת משקפיים, חדות הראייה כבר התדרדרה ואין אפשרות להגיע לראייה מיטבית.

    כעת עם מעבר הלימודים לשגרת לימודים וירטואלית, המצב צפוי להיות קיצוני יותר עקב הלמידה מרחוק ויבוא לידי ביטוי גם בבעיות חברתיות רבות. קבוצות הסיכון של אותם ילדים הזקוקים למשקפיים הולך וגדל בעידן הזום.

    אותם ילדים שזקוקים לתיקון אופטי ולא מקבלים אותו פעמים רבות יתקשו בלימודים, בקריאה ממושכת ויפתחו בעיות בהתנהגות. גם אלה שכבר מרכיבים משקפיים צפויים לקשיים שכן ייתכן והמספר שלהם גדל ומצריך התערבות.

    במקרים מסויימים הם יוגדרו כהיפראקטיביים או בעלי הפרעות קשב וריכוז וישלחו לשלל בדיקות מקיפות שיכולות לפגוע בביטחונם העצמי.

    כעת, עם פתיחת שנת הלימודים אנו נמצאים בצומת מרכזי שיכול להיטיב מן הקצה אל הקצה את חייהם של ילדנו .

    בעזרת בדיקה פשוטה מאוד, אנחנו יכולים לחסוך מהם כאב רב ולקויות ראייה. ילד שאינו יכול לזהות את חבריו מרחוק ונאלץ "לנחש" מי דיבר איתו אך ורק על פי השמיעה, או ילד שאינו מצליח לתפוס כדור במשחק בחצר בית הספר נמצא בבעיה גדולה.

    כעת, עם החזרה לבית הספר ורגע לפני החגים, על ילדינו יפלו אתגרי למידה רבים ומטלות רבות. עלינו לדאוג לכך שבכל מה זקשור לראייה, אנו יודעים שעשינו את המקסימום. תקופת הקורנה גרמה לנו להזדמנויות רבות אבל נראה שבכל הקשור לראייה, אין לנו זמן לחכות. כי הכל בעיניים שלנו.

    הדר מילר היא אופטומטריסטית בכירה ברשת "אופטיקנט בארנס" שסניפה הראשי בקרית הממשלה, רמלה. מומחית בהתאמות משקפיים ועדשות מגע לילדים ונוער, התאמת עדשות לקרטוקונוס ועדשות טיפוליות פוסט ניתוחים.



    0 תגובות